sibylla!

mmm, har precis klämt i mig en Big Meal från Sibylla, det smakade smaskens! och det var verkligen en Big Meal, fattar precis varför det går så bra för grabbarna som äger restaurangen, dom ger mig mat för en hel vecka!

idag kom första bloggandet från andra sidan nordsjön, dvs Englad - Surrey, in på blogg.se från Jossann. jag fick ne liten klump i magen/halsen, det måste jag erkänna, men den tvingade jag snabbt bort genom att tänka på att det faktiskt inte är så långt kvar tills vi ska dit:) har suttit här vi sega datorn å kollat flygbiljetter, varndrarhem mm hela dagen nu. det jag kommit fram till är att om vi ska flyga så billigt som möjligt, vilket vi antagligen vill, betyder det att vi får flyga skittider. dvs ca 21.00  stockholm-london, då kommer vi fram typ 23.30 i england. därför kanske dte är bästa att vi åker en torsdag, så man får hela fredagen till att göra saker. sen borde det vara bästa att åka 8.30 london - stockholm på måndagen sedan... då kommer vi undan jäkligt billigt skulle jag vilja säga, några hundringar kanske. väljer vi att flyga en bättre tid dit, men åka skittiden tillbaka, så hamnar vi runt 650:-  vilket också är helt acceptabelt!

jag har även hittat ett boende vid piccadilly circus där man kan bo flera stycken i ett rum fats i små hytter, "POD dorms". då ksulle boendet för 4 nätter, dvs torsd natt till sön natt, gå på runt 1000-lappen. då slipper vi tunnebana också, det är ju ett +!
http://www.piccadillyhotel.net/hostel-london-images/pods2-beds-big.jpg

och sen, det bästa av allt, är att jag har kollat flyg mm til thailand! billigast fanns för typ 5000-6000, just-nu biljetter iofs. men sen kan man även planera sin egen jorden-runt-resa genom företaget jag kollade hos, kilroytravels.com. den skulle kunna se ut som följande:

  • stockholm-bangkok  stanna i bangkok i 3 dagar, göra staden
  • bangkok - huset   dit tar vi oss landvägen, med buss eller tåg, stannar på vägen när vi känner för det. ca 2-3 veckor
  • huset - australien åker till sidney, hänger med på en äventyrsresa som anordnas av kilroytravels, ca 10 dagar. Tar  kanske en vecka till för att lära oss surfa
  • australien - stockholm åker hem till sverige
men man kan ju verkligen undra vad en sån här resa går på! det är det vi måste ta reda på, ska kolla om man kan beställa en resekatalog från dom^^

okej, jag inser att jag är hysterisk just nu kring det här med resandet, men jag är så uttråkad och jag har faktiskt inget annat att fylla min tomma, tråkiga vardag med!
                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback