torsdag

hej och hå!
idag var jag på mitt första arbetsförmedlings-möte! anita persson, en mycket trevlig kvinna, och jag satte oss ner för att prata jobb mm. Som jag redan hade förutspått verkar inte arbetsförmedlingen kunna göra ett skit, förutom att ge mig tips på mässor, rekryteringsdagar och hjälp med CV. Men bättre det än ingenting:) hahaha, lyckades nog iaf skaffa mig ett tvåveckorsjobb, och det är (trumvirvel) - att dela ut tidningen Metro på stan! kommer förmodligen sluta med att jag står och läser medan dom andra stackarna springer efter folk som vill ha tidningen. men vafan, det är ett jobb, och så svårt kan det ju inte vara?
Sökte precis ett jobb för LEGO också, hahaha, men det lär jag aldirg få:) men OM jag får det så blir jag överlycklig, för det är i England, precis väst om London, och då kan jag ju träffa Jossan (och hennse nya vänner) hur mkt jag vill:) men som sagt, det är nog bara en dröm, för det lär ju vara tusen personer som har sökt det där jobbet typ! och personer som har mer vana av kundservice än vad jag har... men jag har iaf sökt, så de så, sen får vi se vad det blir:)
ska iaf skriva in mig hos bemanningsföretagen också, så kanske det blir något napp där sen. och skicka ut ansökningar till städföretagen. och lämna in ansökan hos Donkan. och fixa anställningsbevis från HL. och och och!

men det är skönt att tänka på annat för en liten stund. allt är ju lite tungt nu, och det kommer nog inte bli bra på ett tag.  jag tog ett beslut, och det var det rätta, men av nån konstig anledning förtränger hjärnan mycket av det som gjorde att det blev såhär. istället koncentrerar den sig på allt det bra som varit och allt det man kommer sakna. men jag tog ett beslut, och det känns faktiskt som att jag egentligen inte hade något val...

tur är att jag ska träna lite sen, då får man skringra tankarna. sen blir det fikamyys hos sandrus bananus och lite terapi förhoppningsvis:) imorgon blir det en tur till kusinen, och lite fell-good snack, pyssel och god mat! sen är det helg och då ska familjen stensson vara barnvakt åt två busfrön. full rulle hela helgen!:D

pyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback