hemma igen!

då var man tillbaka i kga då :P ärligt talat så är det ganska skönt, det har varit två jobbiga dagar i västerås...
kände dagen innan när jag satt  på jobbet att jag höll på att bli förkyld. det borde jag ju nästan ha kunnat räkna med, man lyckas ju alltid bli sjuk när man ska iväg och göra ngt speciellt.. fast hellre den här helgen är nästa, VERKLIGEN, för då är det ju keeeent!! sitter här å laddar, wiiie :)

men för att återgå till min lilla resa... jag åkte iaf 07.00 från kga i tordags och anlände i Västerås runt 09.00. där var det lika grått som här hemma, och jag förbannade mig själv för att jag packat så tungt, som vanligt.
Som någon jäkla turist vred jag och vände på min lilla karta för att komma på vilket håll jag skulle gå åt. tillslut bestämde jag migför ett håll vilket visade sig vara rätt som tur var! efter 20 min promenix var jag framme vid skolan, Mediability. Där var det m a s s o r med folk, eller ja, 34 st för att vara exakt, men det var fler än vad jag hade räknat med!! allt möjligt folk, äldre och yngre, norrlänningar och skåningar.
Alla fick en varsin namnlapp, vi fick sätta oss och lyssnat lite på lärarna som berättade om skolan, om workshopen mm.

Sen var det dags att lära känna varandra! Det blev lite olika övningar, tex att alla skulle ställa sig i grupper om stjärntecken, i en ring efter hur gammal man var, på rad efter första bokstaven i ens namn, på rad vilken höjd i sverige man kom ifrån osv... det var ganska kul faktiskt, och man fick en chans att lära känna lite folk!
sen skulle vi göra en muntlig presentation av oss själva.. gosh, trodde jag skulle slippa sånt där! men tydligen var det en stor del utbildningen att redosvisa muntligt bla bla bla, så det var väl lika bra att sätta fart. vi fick ett papper som vi även skulle måla, skriva, teckna sånt som beskrev en som person för att komplettera den muntliga presentationen.
jag kan ju säga såhär, presentationen gick väl sådär. kommer ärligt talat inte ihåg så mkt, bara att jag mest pratade om musik och foto och inte så mycket om grafisk design, haha. jag skyller på att jag var sjuk :)

efter lunchen delades vi in i grupper och fick arbetsuppgifter som vi skulle jobba med resten av dagen och 2 timmar på fredagen. Vår uppgift var att vi skulle göra en ny visuell identitet (?) till havregryn från Änglamark som skulle vara riktat till barn. Vi skulle även göra en ny och originellt kampanj. Yessss, vilken lätt uppgift...

vi hade tusen idéer. och vi kunde inte komma överens om mycket. men tillslut kom vi fram till en kampanj som innebar att barnen skulle få med en hoppräknare i varje havregrynsförpackning, sen skulle skolor/förskolor tävla i att samla så många hopp som möjligt. de som samlade in mest vann en resa till Birka (ni vet, vikingaön). och utanför de stora matvaruhusen skulle det finnas hoppborgar för ungarna, och i affärerna skulle fotavtryck på marken i form av jämfotahopp leda kunderna till havregrynen. och förpackningen skulle vara en tygpåse med vår slogan "hoppa för framtiden" på.
det kanske låter skitdåligt när jag förklarat det nu, men lärarna tyckte faktiskt att det var bra!

på fredagen redovisade vi detta, muntligt såklart, och med ett hopp efter varje avklarad punkt. fnissigt var det ^^
jag blev även intervjuad under fredagen då vi även pratade om arbetsproverna. det gick bra, han verkade tycka att arbetsproverna var bra! synd att jag inte ska gå utbildningen bara, haha ;)

det känns nästan hemskt att jag ljög för alla det där dagarna! jag träffade jättemycket trevligt folk, speciellt två tjejer, sanna och matilda. alla andra vill ju verkligen komma in, och det var hela tiden prat om att alla inte kommer få börja utbildningen.
och så sitter jag där och vet att jag inte ska gå utan att kunna säga det, så jag drar ju på med "jaa gud vad tråkigt att alla inte kommer in", "ååå, jag hoppas verkligen vi ses här i januari" och "jaa, vi måste höra av oss till varandra så fort vi får veta om vi kommer in!"
det positivta är väl att jag släpper en plats till någon som verkligen vill gå! fast ska jag vara ärlig blev man riktigt sugen på att gå, så på ett sätt hoppas jag att jag inte ens komer in. då är det liksom inte mitt val utan skolans val, haha :)

nee nu ska jag krya på mig, det har varit ett helvet att sitta med halstabletter i munnen och näsduken framme om vartannat bland allt nytt folk! jag hatar att vara sjuk utan att kunna få vara ifred. så nu ska jag vara i fred, hela dagen :D

och imorn ska jag vara lite mer social, då blire fika med brudarna bland all julskyltning, myys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback