ja se de snöar

hej och hå, helt plötsligt är det vinter och jag har inte riktigt fattat att det är så lite tid kvar till jul!
för ett par år sedan hade jag förmodligen suttit och lyssnat på någon gammal julskiva och längtat efter en gnistrande vit jul med massor av klappar under granen och Karl Bertil Johnsons julafton. nu orkar jag inte ens tänka tanken på att ta mig tid att köpa julklappar, för det är så mycket annat som ska göras innan jag får tid till det...

veckan har gått förvånansvärt snabbt. vi sitter i vårt lilla avgränsade skepp på tc, där är allt så mysigt och tryggt hahaha! fick reda på i veckan att vi ska gå två veckor extra trainee (är vi så dåliga?). detta betyder två veckor till 9-17.45. INTE BRA!!
visst, det är skönt att få lite extra tid att lära sig allt innan man går ut i drift, men jag orkar verkligen inte med arbetstiden. speciellt inte nu när det är så mkt som ska fixas innan resan mm.
så jag fick helt enkelt lämna in en ledighetsansökan så att jag kan åka och vaccinera mig och åka till västerås!

värsta mysko en annan sak också!
killen som hjälper oss på trainee, johan (som för övrigt är från k-stad), känner tydligen min kusin och brukar åka fyrhjuling med honom. han har även hjälpt till att bära in nån spegel hemma hos min moster (?).  ibland är världen verkligen liten!

igår var det party hemma hos alex och emelie. vi drack vin, pratade thailand (såklart! ett givet samtalsämne för tillfället) och spelade tv-spel. det var hur kul som helst, massor med folk och ett sug efter att dansa!
sen drog vi till statt där det var...inte så mkt folk. till en början iaf. sen ramlade det in fler och fler och helt plötsligt var det fullt på dansgolvet!! vi dansade, köpte drink, dansade lite till och sen var det slut. fattar inte att det går så fort!
innan hemfärd blev det lite pommes på citygrillen, sen kom mamsen och hämtade upp mig. vi åkte vidare och hämtade upp brorsan och sen blev det nattamackor och te här hemma.
och jag glömde min kamera som vanligt, får väl hämta den senare idag antar jag...

idag väntar ett 3 timmars lång rep med vokalens, sen blir det svettis och sen slappa framför tvn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback