bjäril

är det nån förutom jag som som kommer ihåg wuzzlarna?? gick in och googlade lite på ordet och hittade en hel det kul fakta^^

till exempel....

- programmets huvudkaraktärer var sex wuzzlar - fluffiga varelser, en mix mellan två djur - som upplever äventyr i Wuzz-landet.

några av karaktärerna var dessa:
# Humlon (Bumblelion) - Korsning mellan en humla och ett lejon.
# Bjäril (Butterbear) - Korsning mellan en björn och en fjäril.
# Flonin (Hoppopotamus) - Korsning mellan en flodhäst och en kanin.
# Aping (Rhinokey) - Korsning mellan en apa och en noshörning.
# Eleru ('Eleroo) - Korsning mellan en Elefant och en känguru.
# Sälg (Moosel) - Korsning mellan en säl och en älg.

låter gulligt, eller hur? inte nog med det så har även alla djuren vingar och olika färger! jag kommer ihåg dom så väl, det är så konstigt att ingen annan som jag pratat med har sett dom här figurerna...
såhär ser dom ut iaf:) såååå söta!!

image4

nu ööver till vad jag har haft för mig idag!! jag har varit med mormor och morfar på en utställning med fjärilsbilder (det var på grund av fjärilarna jag började tänka på bjäril!) som var i lasarettets matsal. vi passade även på att luncha där tillsammans med min moster som jobbar som läkrsekreterare. och det kändes verkligen som att vara tillbaka i skolmatsalen!! dagen till ära serverades sprödbakad fisk och jag var ju självklart tvungen att äta det, bara för att!! som tur var så var maten 1000 ggr godare än på bregårn, man fick t.o.m baugetter till:D där satt vi bland alla fina fjärilsbilder och pratade om bekanta med åderbrock, cancer och blodproppar, riktiga pensionärsämnen haha! men det är klart, jag lever ju precis som en pensionär just nu, förutom att jag inte har någon som helst inkomst, så varför inte prata som en!:P en pratade vi om tapetseri-utbildningen och jag blev påhejade av min moster, tydligen har hon en gammal fåtölj som behöver kläs om:P

det har uppstått lite problem i jobbsökandet också.... manpower får tydligen inte tag på mina referneser, detta pga att den ena är på semester och den andra har jobbat natt och sover förmodligen. ringde nyss till manpower för att ge dom lite mobilnummer som dom kan ringa till, men nu satt tjejen som jag skulle prata med och gjorde en intervju (någon mer som söker jobbet tro??), så jag får ringa efter 3 igen... så typiskt, varför ska det alltid krångla!! men hur vikiga kan referenserna vara egentligen?? tydligen jäkligt viktiga...

får väl hoppas att dom får tag på nån att fråga ut, annars kanske jag får sitta sysslolös nästa vecka också:S

nu ringde mamma, ska iväg och handla!!

tjingleling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback