höstens bästa!

det finns faktiskt saker som är bra med hösten, här kommer några av dom:P

- man får ta på sig mysiga tröjor
- en anledning att köpa nya stövlar, yes!
- det är inte lika mycket fågelkvitter utanför förstret, som iofs kan vara fint, men kanske inte en söndagsmorgon kl 07.00. nu slipper man det iaf!
- hösten är grå och kall, därför kan man tända ljus lite närsomhelst och sätta sig under en filt å kolla på en bra film.
- en massa bra skivsläpp, typ kent, moneybrother, lars winnerbäck och mycket mycket mer.
- vi ska till london snart:D
- man kan göra äppelpaj, äppelmos och annat gott av äpplen.
- alla bra tv-program kommer igång igen efter sommaruppehållet. Jag kan inte längta mer efter McDreamy som snart dyker upp i rutan igen, yummie;)
- Nya modetrender tittar fram från alla håll och kantar. Till hösten verkar det vara stickade klänningar och knalilga strumpbyxor som gäller, får se om jag hänger på den trenden...:)
- Jag har kommit igång med träningen på allvar, och är fast besluten att hålla uppe takten!
- Till helgen börjar min fotokurs, nervöst men rooligt:P
- Statt fortsätter att ånga på med bra artister, lasse lindh till helgen och moneybrother i november, vilken höst!

det finns även några minder bra saker med hösten, check it out:

- det verkar regna var och varannan dag, och gör det inte det så blåser det!
- det känns aldrig kul att bli singel på hösten, då är ju liksom känslorna hos folk på lågvarv, alla har slagit sig till ro och världen verkar stå still!
- det är så mycket nya saker man behöver köpa; stövlar, peelingkräm, smink, väska, långärmade tröjor, långärmad klänning, vantar-halsduk-mössa.. listan kan göras oändlig.
- helt plötsligt har både statt och wickan fått eld i baken och bestämt sig för att slå till med bra aatister, samma jäkla lördag! den 10 November spelar Moneybrother på Statt och Timo Räisänen på Wickan. hur ska man kunna välja?
- Jag är arbetslös och det finns inte ett skit att göra, inte ens gå promenader eftersom att det pissar ner från himlen. man vill ju inte gärna riskera att få en långdragen förkylning.


nu sitter jag bara här och tänker på hur och undrar över hur jag kunnat låta vissa saker påverka mitt liv så som jag gjort. hur jag har kunnat slösa min tid på sånt som nu i efterhand visar sig vara helt meningslöst. perioder i livet som jag absolut kunde ha gjort något bättre av. i framtiden ska jag iaf lita mer på min magkänsla, intuition om man så vill kalla det, för den har visat sig vara mer sann än något annat. men det ska bli ändring nu.
den här hösten ska bli annorlunda:)




Kommentarer
Postat av: emelie

heja malin - musikern & magkännaren :*
VA!?! kommer timo samtidigt som moneybrother? dum dum!
fika någon gång i veckan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback