är det här ett aprilskämt???

fattar inte hur snön kan vräka ner såhär, nu när det borde vara dags för kjol, fina vårskor och solglasögon. det här är bog det värsta vädret jag kan tänka mig! allt som kommer ner är bara slask, man kan varken krama snöbollar av det eller åka skidor på det, allt blir bara vatten...

Började dagen med att ligga kvar i sängen en halvtimme, intet ont anandes om det dåliga vädret, och läsa lite Stieg Larsson. Den sista boken är precis lika spännande som de tidigare två, trots att jag ännu inte hunnit så långt! Men så såg jag bilden på författaren som fanns på insidan av det där omslaget som är kring böckerna ni vet, och hans utseende stämde ju inte alls med vad jag föreställt mig!!! Jag trodde att Stieg var en råbarkad man, så som böckerna är skrivna, med en del grövre ord, så kunde man faktiskt tro det. Istället ser han ut som värsta helylle-nörden. Det är verkligen roligt hur fel man kan ha ibland :)

När jag kommit upp ur sängen och mamma åkt till jobbet tog jag tag i mig själv och städa övervåningen. Återupptäckte gamla saker som bara legat och skräpat, bla annat 7 allerginässprejer med bäst-före-datum allt ifrån 2003 till 2008. jag rensade ur lite bland dom!

sen kom mamma hem och vi drog till Örebro för att hämta handdukar på Hemtex där kusinen jobbar. Mamma skulle ha till deras salong och ta med även åt Caroline. Hemtex säljer ju inte ut gamla grejer som har legat ett tag, utan det brukar dom liksom slänga. Men min kusin är så snål av sig så hon brukar ta med sig grejerna hem, och nu när det var ett jättestort parti med handdukar så passade det ju bra för mamma och caroline som använder och slänger så många handdukar i jobbet. drygt 100 handdukar som tidigare skulle ha kostat över 4000 kr tillsammans fick dom för ca 400 kr... där kan man snacka om ett kap!!!
vi käkade världens godaste räksallad på The Coffee därinne på Marieberg, sen hann vi bara med Din Sko innan vi fick dra hem igen.

Väl hemma blev det dags för intervju för Max. Jag åkte till arbetsförmedlingen där det hölls och fick prata med en ganska ung tjej som var helt ok! kändes som att jag gjorde ett bra intryck, men det var ju inte helt populärt att jag förmodligen ska flytta till hösten... förstår ju det, är ju lite osäkert att anställa nån då. som tur är har jag ju nästan till 100% klart med HL, så det är ju ingen katastrof för mig!

efter det drog jag hem en sväng då jag insåg att jag inte skulle hinna med fika på stan med Madde å co. Kollade istället på gamla OC-avsnitt i nån timme innan det var dags för solosång. Där blev det Trubble, och en massa övande av utryck. jag var arg, jag var lycklig, jag var förvånad och jag var kärleksfull. hahahaha! man garvar ju ihjäl sig inombords, men det hjälps inte, för ska det göras så ska det göras ordentligt!!! med gester också, typ "jag hade hammaren beredd under min kappa" eller "kom in och slå dig ned en stund". HAHAHAHA ^^

sen kom jag hem, käkade en god korvstroganoff och tryckte i mig typ ett halvt paket med sockerärtor (mamma tog andra halvan) och sen satte jag mig här vid datorn för att leta efter vegetariska recept på rätter att äta på jossan-lunchen. ann hade quornfärs som vi kunde använda, men det blir så jobbigt om jag ska vänta på att få den, så jag tänkte göra nått annat. har planer på två pajer, en vegetarisk och en icke-vegetarisk, för då kan jag börja så allt är klart när alla kommer så vi bara kan ägna oss åt att prata, prata, prata! gud vad jag längtar :)

är lite smått irriterad över den satans hockeyn också som gjort att det inte blir nån Grey's Anatomy ikväll-. Här går man och längtar hela veckan och så kommer nått jäkla slutspel och förstör allt!!!

Det blir till att åka å köpa lite tröstgodis och vänta på Top Model istället. Det får duga för idag!

Hoppas även att vi får biljetter till Jesus Christ och Ola! Fanns inga kvar mellan jul&nyår, så det får bli någon gång i vår. De har inte släppt de biljetterna än, men jag väntar ivrigt, hehe :P

Try not to get worried, try not to turn on to
Problems that upset you, oh.
Don't you know
Everything's alright, yes, everything's fine.
And we want you to sleep well tonight.
Let the world turn without you tonight.
If we try, we'll get by, so forget all about us tonight

Kommentarer
Postat av: josefine

va sota ni e!! ja ska kanske klippa mig i orebro pa lordan hos signes kompis henrik eftersom d inte e ngt oppet i kga. ja sa att ja vill ha d sa tidigt som mojligt sen ruuuusar ja! ja ska koll me mamma ikv om hon pratat med honom. btw sa fick inte vi heller ngn jesus biljett >

2008-04-10 @ 16:59:10
Postat av: nr2

och som vanligt kom inte halften med. e iaf i kga runt 18 pa fredan! ses om ca 3v ;)

2008-04-10 @ 17:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback