disträää

igår när jag låg i sängen och skulle sova kom jag på att jag visst skulle ha varit på vårdcentralen för att vaccinera mig under dagen. woops! och när man kommit på en sån grej, och grämer sig över att man kanske inte kommer få en ny tid på ett tag, då är det lite jobbigt att somna...

Så imorse väckte mamma mig tidigt, typ 07.20, för att ringa upp distriktssköterskan. fick en telefontid nån timme senare, och efter frukosten ringde hon upp. jag fick en ny tid, no hard feelings från vårdecentralens sida, och det bästa var att jag inte behövde betala nått! det hade jag ju fått göra hos tandläkaren, dom snåla jevlarna!
Ringde även till kommun för att anmäla mig som vikarie :P problemet är bara att jag måste skicka en blankett till polisen uppe i kiruna och få tillbaka ett papper på att jag inte blivit straffad nån gång. sen måste jag ta med det och betygen och komma på ett möte hos hon på kommunen. sen kan jag börja jobba. och det kommer ju ta nån vecka eller två för att få klart allt, och då är det maj och snart dags att börja jobba på HL. jag har ju sån oerhört bra tajming jämt!

efter alla telefonsamtal åkte vi och tog en fika hos mormor&morfar som bygger om i hallen. Vi kollade på alla fåglar som kom och åt av deras fågelbord, det var alla mjliga finkar, och jag måste nog åka dit och plåta lite nån dag :)
pratade födelsedagar, och tydligen har de redan börjat fundera inför min födelsedag, trots att stackars peter faktiskt fyller 18 innan dess! men way to go mormor&morfar skulle jag vilja säga! ^_^

Senare blir det vokalensamble och piano. då får josefine och jag berätta för Ulla-Lena hur proffsiga Anns vokalensemble var eftersom hon inte kunde vara där och lyssna själv! Det var verkligen skitbra och man blev jätteinspirerad själv att göra nån roligare låt :P

nu ska jag öva lite til Ted-låtarna tillsammans med mamma. har ju snart konsert för bövelen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback