musikmåndag

idag är det måndag, en ny vecka, och jag ska ta tag i mitt jobbsökande som vikarie lite mer. ska ringa kommunens bemanningsenhet kl 14.00 när en viss liselotte hade telefontid. hoppas det går bra!

Igår var det städning som gällde på morgonen. jag kom upp ganska pigg och allert trots vin och singstar hos madde&colin kvällen innan.
Sedan vad det dags för fotokursen igen, den här gången fotoutflykt till naturreservatet vid Sörön utanför Örebro.
Det var öerhört vackert därute, en riktig trollskog med knotiga träd täcka av mossa och en matta av vitsippor (som tyvärr inte riktigt hade slagit ut fullt). Det var ganska mycket folk där, bland annat många barnfamiljer. Det var ett par små grabbar som spelade fotboll där, så dom fick vara motiv på en del foton. annars blev det ju mest vitsipport och annat som inte var så upphetsande, typ fåglar...
Men sen, då blev det lite andra grejer! För på Öby kulle, inte en alltför lång bit därifrån, är det såhär års fullt med orm som leker på kullen (hur nu ormar leker?). Vi drog självklart dit med kamerorna i högsta ugg. Typiskt nog var det lite halvdåligt väder så ormarna ville inte riktigt hålla sig framme. Men jag fick till ett par hyffsade kort på både snok och huggorm.
När jag kom hem med bilderna höll mamma på att äckla ihjäl sig, haha!

Imorse stannade jag kvar vid tv:n en extra halvtimme för att kolla på polisens presskonferens angående engla-fallet. Fattar inte hur mycket sjukt som har hänt med barn den senaste tiden!! Så skönt att dom fått tag på honom, hoppas han aldrig mer kommer ut när de väl spärrat in honom!

Idag blir det fika me Petra som jag inte sett en enda gång sedan jag kommit hem!
Sen i eftermiddag/kväll blir det rejält med musik så det räcker för hela veckan.
Först ska jag repa en timme med orkestern inför Rising Stars, därefter drar jag till kulturskolan för att kolla på Anns vokalensemble. Och efter det ska jag vara med på mammas körs repetition. Tänkte hoppa in lite smidigt i deras kör inför den Ted-konsert de ska göra om bara några veckor. Ska gå in och glänsa rejält, hahahaha!!! ^^

Men nu blir det lite rep av monolog och sånger, ska ju improvisera lite i den ena låten jag ska ha på audition och det måste jag verkligen öva på!
lite jabba dabba wääh wäääh åååh dobi dobi doooo oo oo... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback