sustitut-mamma

har återigen lyckats bli barnvakt åt viggeliviggen!

Igår kom de två små godingarna hit och sov, för föräldrarna skulle uppe supertidigt för att åka till sthlm, och därför var det smidigare om de sov hos oss.
På morgonen när de vaknar kan viggo inte stödja på ena foten. Mamma och jag tror ju självklart att det är hans fjomp-sida som kommit fram och försöker får honom att gå, men när tårarna tränger fram inser vi att han nog faktiskt har ganska ont!
En vacker dag som denna förstod vi att det kommer bli jättejobbigt för honom att vara inne och ha ont i foten medan alla andra ungar är ute och springer och gör sandkakor, och eftersom jag är arbetslös och faktiskt inte hade något inplanerat så kunde han ju lika gärna få vara med mig. Jahopp, där försvann min lata dag i solen med en milkshake i handen tänkte jag.... Men vafasen, man får väl ställa upp liksom!

Så vi höll oss inne på förmiddagen och spelade dator ett tag. Sen drog vi till mormor&morfar och fikade på kaffe, festis och godaste bregottkakorna i världen! När vi satt och fikade och pratade så linkade han iväg en sväng och hade helt plötsligt tagit sig runt hela huset helt själv, utan att nån burit honom eller hjälpt honom.
Hoppsan hejsan, inte så ont i foten längre eller??

Sen när vi gick ut allesammans så var det onda borta, vi spelade fotboll och boulle och tur var väl det för jag ville ju verkligen vara ute i solen!
Åkte hem och plockade upp mamma på vägen, lunchade och gav oss sen iväg till närmsta lekpark där vi gungade, gjorde sandvulkaner och lekte "tjuv och polis" ända tills hans farmor kom och hämtade honom.

Man kan ju tycka att mitt dagsverke var avklarat, men icke.
Tog andra dosen av Hepatit A vaccinet så det ska räcka i 25 år på Karolina, dödade lite tid genom en mjukglass på stan, sen var det dags för orkesterrep. och sen körrep. allt som allt i 4 timmar.
så nu sitter jag här och är lite lagom mör och har dessutom fått en förfrågan om jag vill vikariera för en av pianolärarna på måndag på kulturskolan.
Vad gör man inte för pengar liksom?? Nedå, men det ska faktiskt bli kul och en bra erfarenhet, dessutom är det ju smickrande att de ens frågar mig!

Nu ska jag läsa lite om Kalle Jävla Blomkvist och Sally, sen säger jag Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback