djembe, kongo, bongo

idag har vi lärt oss spela på djembe trummor, och fler trummor som jag inte riktigt vet vad dom heter :) det var ganska svårt, en del rytmer ställde till det rejält för en! Men tillslut fick vi ihop alla rytmer till en låt, och det var väldigt häftigt att få höra hur allt helt plötsligt bara passade till varann :P

Vi utnyttjade vår nya kunskap till att spela in en "afrikasn" låt i studion.
Vi fick i läxa på studiotekniks-lektionen att spela in något som vi kan använda och mixa på onsdag, och det passade ju jättebra att göra det nu! Känner att jag faktiskt har lite nytta av min mediala bakgrund nu, tro det eller ej ^^ Protools, som är det program vi använder, är ganska likt det vi hade när vi redigerade radio på skolan, så jag har ett litet övertag, höhö:P

Vi har även övat på vår dikt som vi ska framföra imorgon, scary :) kent andersson, som har skrivit dikterna vi nu jobbar med, han skriver faktiskt väldigt fint! Den dikten vi har är kanske inte den finaste, men den är ändå spännande att jobba med.

Hade också första sånglektionen där vår sånglärare direkt upptäckte ett fel hos mig, haha. tydligen drar jag in tungan lite när jag kommer upp på höjden och spänner på så sätt halsen, så det ska jag jobba bort. men annars hade jag ett bra register och mycket bra resurser att jobba med, GÖTT DÄ! :D

Tog en bastu med litte folk nyss för att slappna av efter denna ack så hårda dag  :) Blev svinvarmt där på översta sittplastserna efter att det slängts vatten på alla i hela bastun. feeling hot hot hot!

Nu ska jag nog ta mig en liten kvällsmacka, och hänga i käket här på Norra flygeln ;)

tjing <3

Kommentarer
Postat av: jossankossan

gött å få eget rum!! blev det rum över elr?



annars så gillar du det brisfyllda ölandet?:) ja e faktiskt impad av vara. det finns maaassor av present & pryttlar affärer här. du skulle nog gilla det :)



och så såg du att vi har lov samtidigt i vår? kalas blir det!



skriver ett brev snart!

2008-08-28 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback