ja tyar inte

ujujuj, snart är man smålänning, eller iaf boende i småland. känns litte skumt!
 har packat hela dagen, en sportväska med badlakan och sängkläder, två sportväskor med kläder (!) och en hockeytrunk med skor (!!!). Fattar inte var jag ska få plats me allt, med tanke på att jag bara får ett halvt rum att ockupera... Vill inte bo ihop med någon annan, vill inte! Sämsta scenariot: hon lyssnar bara på Carola, och på högsta volym. Hon inreder hela rummet i rosa. Hon kollar bara på romatiska kommedier typ Two weeks notice och hon röker.
Då har jag iaf mina snarkningar och mitt prat i sömnen att störa henne med, hoppas hon flyttar från mitt rum fört som fasen då!

Men det kan ju blir skitbra också, hon kan ju vara världens bästa och allt... kanske är bättre ändå att förvänta sig det värsta :)

Snart måste jag ta tag i allt smink, suck... Det är ju skitsvårt att veta vad man behöver ha med sig! Usch, vet knappt ens vad jag har där i all röra av foundations, ögonskuggor, pennor och borstar.

Veckan har även ägnats åt alla mina vänner och åt släkten.  måndags blev det fika på Paris med Madde och Carro. I tisdags och onsdags var vi barnvakt åt Viggeliviggen, och på tisdagskvällen blev det dessturom bak med Jossan, Sofie och tvillingarna. På onsdagen kollade jag på X Files: I want to belive med Madde och Carro, igår var jag hemma hos Ann med tjejerna och kollade på Hair och drack te och käkade kärleksmums och idag har vi varit hos mormor&morfar  och ätit kalvdans. Resten av dagen kommer ägnas åt packning och fixande med min nya dator (som jag skriver på just nu!!) men imorn blir det fika på dagen med Petra&Johanna och sen lite qualitytime med Maddusen! Ujujuj, det gäller att vara effektiv här.

Igår hade jag min första konfrontation med Polisen.
Fick skjuts av Ellinor hem från Ann, och när vi svängde in på min gata hade vi en bil bakom oss. Men eftersom det var mörkt så såg vi inte vilken typ av bil det var, så vi trodde bara att det var nån som bodee på gatan. När Ellinor blinkade in att hon skulle stanna vid vårt hus så blinkade bilken efter oss också, så vi trodde han skulle köra in på vår uppfart. Jag sa därför år Ellinor att köra fram så hon stod framför grannens uppfart, så så gjorde vi. Men inte körde bilen in, utan han stod fortfarande och blinkade. Jahopp tänkte jag, det var väl fan att det var hos grannen han skulle in. Aja, han får vänta.
Vi gav varandra en kram och då såg jag någon komma gående utanför bilen, i uniform och med ett blåsinstrument i handen.
Polisen hade alltså följt efter oss hela gatan, bara för att kolla körkort och göra ett satans blåstest!
snacka om att det inte är så mycket folk ute i svängarna en torsagsnatt...

Så gick det med det, hej hopp. Och Ellinor verkade klara sig från att bli av med körkortet, för jag så henne åka härifrån :P

Kommentarer
Postat av: elle

haha ja! höger bakljus var paj och han önskade fortsatt trevlig natt;)

lycka till med packningen! puuuuss

Postat av: Sandra

Herregud, nu åker alla ifrån stan! Har du också sportlov i början av februari eller? Jag börjar nämligen redan planera hemkomsten... Tekväll altenativt pajkväll kommer det bli! Åh, jag saknar er så.



Förresten, ska du inte bli ölänning?;)



PUSS!

2008-08-16 @ 06:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback