mallibralli

yesss böx, det är mitt alias på resedagboken.se som jag äntligen tagit mig ork att fixa!! idag har det varit en riktigt thailandsdag, har kollat upp alla telefonnummer till banken, försäkringsbolag, ambassaden osv...
jag har även varit nere på stan och inhandlat:
-mediciner: Vätskeersättning och diarétabletter!
-skavsårsplåster
-solstick
-myggstift
-öronproppar
-extra minneskort till kameran
-2 pocket böcker: Flyga drake och De skamlösa

Jag har plockat fram kläder och skor och solhatt, och funderat en massa över vilken väska jag ska ha som handbagage... ujujuj, det är en del att fixa med :S

och jag har ojat mig över dykningen!
var hos en dykläkare igår som förklarade ett och annat för mig... Fick väldigt mkt bra information så att man mer förstår varför det är så farligt att dyka när man har astma! Problemet är typ ata om man får ett anfall när man dyker så kan en del av lungan stängas av (iom att luftrören i lungan drar ihop sig) och då blir en del luft kvar i lungan. När man sedan stiger till ytan vidgas den luften eftersom det är mindre tryck vid ytan än nere i vattnet där man andades in luften. Och då kan lungan sprängas av luften som vidgas, vilket inte låter så jäkla gött....

Men han sa att känner jag mig frisk och att jag inte är beroende av min medicin på något sätt, då borde det inte vara ngn risk för mig att dyka. Känner jag mig det minsta dålig kommer jag absolut inte dyka, no way! men jag hoppas att jag känner mig bra och att jag kan prova på det, för det skulle vara så häftigt!

Imorgon ska jag börja packa lite smått, är så suuugen!!! Och ladda lite mer musik, måste ju ha så mkt som möjligt med mig...

Måste även försöka pricka in lite fikatajm med de jag inte träffat så mkt än! Speciellt Sandra, för ho' drar ju te Amerika snart! ^^

Kommentarer
Postat av: Johanna Björk

hej på dig.

tänkte bara slänga in ett tips i din blogg.
har du hört talas om gratisbio.se en sajt där
du samlar poäng genom att klicka dig runder på
olika sidor och välja att få nyhetsbrev. du får
poäng för detta och samtidigt som du får poäng
så stiger det för att du ska kunna få gratisbio
checkar hem i brevlådan. om du satsar på stort
kan du som jag samla in stora poäng och när du
väl samlat ett antal kan du beställa presentkort
på en massa affärer som kicks hm vero moda stadium
och de andra stora kedjorna i sverige. själv har
jag nu lyckats skrapa ihop till present kort för 1200 kr på kicks och 500 kronor på dinsko. så jag
tycker du ska bli medlem med.

genom att ange mig som värvare så får du redan
75 poäng från start. denna månaden har du även
chansen att på deras sida vinna en iphone och
mobiler och modell bilder av dig själv. gå med.

ange mig som värvare ; uniqa
här är länken till sidan ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

Postat av: Johanna Björk

hej på dig.

tänkte bara slänga in ett tips i din blogg.
har du hört talas om gratisbio.se en sajt där
du samlar poäng genom att klicka dig runder på
olika sidor och välja att få nyhetsbrev. du får
poäng för detta och samtidigt som du får poäng
så stiger det för att du ska kunna få gratisbio
checkar hem i brevlådan. om du satsar på stort
kan du som jag samla in stora poäng och när du
väl samlat ett antal kan du beställa presentkort
på en massa affärer som kicks hm vero moda stadium
och de andra stora kedjorna i sverige. själv har
jag nu lyckats skrapa ihop till present kort för 1200 kr på kicks och 500 kronor på dinsko. så jag
tycker du ska bli medlem med.

genom att ange mig som värvare så får du redan
75 poäng från start. denna månaden har du även
chansen att på deras sida vinna en iphone och
mobiler och modell bilder av dig själv. gå med.

ange mig som värvare ; uniqa
här är länken till sidan ; http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

2008-01-03 @ 20:55:35
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Sandra

Ihh, gud vad gött för er att dra till värmen! Jag har också börjat fundera på vad man ska packa. Fyfan vad svårt det är..
Jag tänkte dra ihop alla som är kvar i stan på måndag, till en fika. Om alla kan då iaf. Det är sista chansen att träffa alla liksom. Tisdagen blir nog som eran onsdag, packa och vara nervös typ, haha.

2008-01-03 @ 21:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback