So this is the new year

Gott nytt mina vänner!

2008 kommer med stormsteg och förväntningarna är oerhört höga. En stark inledning förväntas den 10 januari när planet lyfter från kalla, gråa (och helt oväntat snöiga!) sverige och landar i ett varmt och soligt Thailand.

Då har alla vännerna lämna sta'n, eller iaf ett par av dem, och det känns skönt att två månader av tiden innan man får se varandra igen kommer att avverkas på andra sidan jorden . på så sätt känns det inte som att hon har lämnat mig, utan som att jag har lämnat henne, och den känslan är väl alltid bättre?

Gårdagen firades med mycket skumpa, sång och dans och fotograferande! Kvällen såg ut att dö ut i förtid, men hemma hos Madilyn fick den ny energi med singstar och lite fine wine :P
framåt småtimmarna började jag, ann, sandra och jossan bege oss hemåt. jossan släpptes av hos linnéa, vi tog fart hemåt, och väl hemma blev det knäckemacka och ostbågar innan vi klämde ihop oss i mitt lilla rum, sandra i bäddsängen och ann skavfötters med mig.
det är kärlek det!

bättre sent än aldrig vaknade vi till liv vid två på dagen, mackor och kaffe/te/mjölk fick fart på oss!
mitt nattsällskap åkte hemåt, och jag började fundera över skolorna som jag ska söka inför hösten...

det var ett tag sen jag riktigt funderade på det, egentligen har det bara varit Thailand som kretsat i mitt huvud nu sedan vi bestämde oss för att åka. men ju närmre vi kommer avresa inser jag ju att det finns ett liv efter resan, ett liv som innebär ansökningar, ansökningsprover, intervjuer och auditions.
och jag blir så stressad!!!

det är ju tur att jag ska vara borta i två månader på ett sätt, för då får man verkligen chansen att tänka på ngt annat. för när jag väl är där kan jag ju inte göra så mycket åt det som är kvar här hemma... men det blir snoigt att få allt klart tills 15 april, så är det ju bara... usch, varför ska det vara så svårt???

imorgon är undersökningen. det är då det avgörs om ja ska kunna ta dykcert. i Thailand eller inte. I'm a little bit nervous...
Och imorn är det avskedsfest innan jossa återvänder till London Town :) det blir tacomöjs hemma hos Stensson, och en massa tjejsnack!

So this is the new year.
And i don't feel any different.
The clanking of crystal
Explosions off in the distance (in the distance).

So this is the new year
And I have no resolutions
For self assigned penance
For problems with easy solutions

So everybody put your best suit or dress on
Let's make believe that we are wealthy for just this once
Lighting firecrackers off on the front lawn
As thirty dialogs bleed into one

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback