så var det en ny vecka!

fattar inte att det går så sjukt fort! om drygt en månda bor jag inte längre här, utan på öland, ca 40 mil härifrån vilket för tillfället känns mer skrämmande än roligt... Fast så är det väl alltid (försöker jag intala mig) att ju närmare man kommer något man ska göra, desto mindre vill man göra det, för att verkar bara onödigt och jobbigt. Men jag vet ju att det kommer bli skitkul när jag väl är där, så jag försöker bara slå bort det!

Har verkligen inte tid nuförtiden att sitta och skriva här på bloggen, ingen ork heller för den delen. Man jobbar, man försöker träffa folk så gott det går, man sover och man äter. That's it! Eller det har varit så ett tag nu iaf.

I lördags hade jag iaf min efterlängtade fest här hemma! Jag hade fixa och möblerat om på altanen så att alla skulle få plats, och sen pyntade jag med obligatoriska ballonger i neonfärger (party party!) och silverfärgade serpentiner ^^ Snacks och tilltugg hade jag också lagt ner lite tid på. Det fanns snittar, västerbottenost-pinnar, oliver, chips och nötter. Sen fanns det även skitsnygga hattar med hjärtan på som gladeligen användes. Min råkade vistt förlja med in på statt senare på natten...

Det var en väldigt lyckad fest faktiskt! Jag, pessimisten, trodde ju inte att någon skulle kunna (vilja) komma, men det blev fullt på altanen! De enda som inte levererade med sin närvaro var petra, johanna, erik och jocke, men jag vet ju hur det är nu på sommaren, man har ju alltid en massa inplanerat så det är svårt att få tid till allt man vill göra! Fick fina presenter också, ett par örhängen från emelie och två skitsnygga ljusstakar från twinsen, maria, ann och jossan som jag ska ta med mig till öland!

Vid 01.00 styrde vi mot statt trots att vi tidigare under kvällen sagt att vi inte skulle göra det. men det är ju konstigt, för när klockan väl börjar närma sig 11-12 så kommer statt-diskussionen ändå alltid upp! Bror min ställde upp som chaufför vilkte var jäkligt gött eftersom det regnade! Statt var ovanligt kul, och det var mycket folk för att vara en helt vanlig lördag i mitten på månaden! En lyckad kväll, det blev precis som jag ville ha den :)

På söndagen var det dags för jobb igen, 12-timmars pass, och jag var ju allt annat än sugen. Men det är ju bra pengar att jobba på en söndag och dessutom natt, så vafan... Men nu är jag äntligen ledig, idag och imorn! Har kollat upp studiebidraget idag (2570/mån) och hur man ansöker om det), Viggo&Bork har varit här på fika och vi har byggt lego och tejpat ihop lastbilar, och ikväll ska jag på Mamma Mia med hela famljjen! Imorgon hoppas jag hinna med en fika med Petra, sen blir det skjutsning av föräldrar och träning på kvällen. Som jag saknar att träna, jag får aldrig tid till det när jag jobbar e.m! Men nu blir det förmiddagar och nätter ett tag, så då kanske man kan komma igång igen ;)

Igår köpte jag en dator också! På NetOnNet blev det, jag orkade inte åka runt och kolla i en massa affärer... Plus att dom har ett serviceställe i Kalmar, det är ju perfekt!
Det blev en HP Pavilion med 250 GB, 17" skärm och allt annat mn kan tänkas behöva! Kände att jag lika gärna kunde slå till på en bra dator som jag kan ha ett tag än att köpa nån med kasst minne och utan brännare som jag ändå kommer vilja byta bort sen. Tycker den ser lite flashig ut iaf, måste skaffa en snygga väska till den också ^^




Nu ska vi dra till svenska hem en sväng, är tydligen rea där!

ciao!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback