Svensk sommar = regn o 10 grader

Fyyfan. Igår regnade det som aldrig förr, jag hade legat vaken hela natten med världens huvudvärk. Var uppe och letade i väskor, fickor, lådor och necessärer efter huvudvärkstabletter (för det hade vi tydligen helt slut på!). Hittade tillslut 2 tabletter i olika omgångar, sen gav det med sig och jag fick sova lite...

Gick upp runt 10 för att möta upp Jossan på stan. Köpte 3 förpackningar med huvudvärkstabletter, nästa gång ska det finnas hemma! Sen drog vi till Ojojoj (fnissigt namn) och köpte partyutrustning (plastglas, serpentiner, ballonger, partyhattar, servetter).
Efter det åkte vi hem till mig och fixade med en massa kort som Jossan hade med sig. Dessa skulle skrivas ut i en viss storlek på fotopapper, men vår skrivare verkade inte fatta grejen, precis som skrivare aldrig gör! Tillslut, efter ett par försakade fotopapper, blev det rätt. och vi blev glada :)

På eftermiddagen åkte jag tillbaka till stan och gjorde mitt första inköp på Bolaget, heja mig ^^ Det blev en Asti, en vitvinare och en Strongbow.
Men den verkliga orsaken till att jag tagit mig till stan igen var att jag skulle hälsa på Daniel! Där fick jag en kopp kaffe och glasstårta (vuxenpoäng). Det var jättekul att få ta ikapp lite och prata om allt och ingenting, det var längesen vi sågs :) Får absolut bli fler gånger, jag har redan bett om hjälp med laptopen som jag ska köpa nu, snart, nån gång :P

Sen ringde Madde, som jag också skulle fika hos, och sa att pajen höll på att bli kall, så jag slängde mig dit så fort som möjligt! Där  var även Carro, och det severades skogsbärspaj från Ekströms, den var ok men inte lika god som hembakat!
jag fick ett paket från henne, carro och sussie, en jättefin tavla med buskapet " Livet kan vara krokigt, men aldrig utan mening". Den ska jag ha på Öland och titta på när livet känns jobbigt och tänka på er snuttisar ^^

Annat som hänt är att vi hade välkommen-hem-fest för Ellinor i fredags i Ölme. Vi grillade, jag körde så jag drack päroncider men dom andra ölade och vinade, vi körde singstar och tog en massa kort och provade elefanthatten, sen avsutades allt med ett nattdopp i sjön :D Sen var jag tvungen att åka hem för att kunna sova ut så jag skulle vara pigg...

...på lördagen då det var dags för släktträff!
Vi möttes upp hos min moster där vi dukat långbord i ladan, hur mysigt som helst!
Vi var 15 och dom var 15, direkt ditkörda från Trollhättan, så det var lite folk att hålla reda på! Plus att det har ca 8 ungar i deras släkt, och man vissteknappt vad någon hette och ännu mindre vilka föräldrar dom tillhörde, haha. Men det gick bra ändå! Pratade en hel del med Patrik&Helen, var brudnäbb på deras bröllop när jag var 6 år så det var lite kul att träffa dom nu när man är vuxen!
På söndagen avslutade vi med fika hemma hos oss, sen drog dom hem igen. En väldigt lyckad helg var det!

Speciellt eftersom Madde hade lämnat världens längsta meddelande på telefonen där hon lockade mig att komma hem till henne och festa med "komsi komsi komsi" och "tillochmed Carro är full!". Men jag bangade det :)

Nu ska jag kanske bränna någon skiva inför helgen, sen blir det jobb vid 2...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback