En midsommarnatss dröm

Hej bloggen!

Igår blev det inga sju sorters blommor plockade och lagda under kudden, har slutat tro att man kommer drömma om sin käresta då. Däremot köpte vi blåklint på Kronis, sen tog jag mig mod och snodde lite prästkragar av grannen och komponerade ihop en fin bukett!



På dagen käkade vi den typiska middagen här hemma, med bara famlijen. Kom in i en häftig diskussion om fattiga länder, religion, pengar och skatter osv osv, precis som vi alltid gör!!! Jag vs. Peter&Pappa :P
Åkte en sväng till Viggo och Birk, jag hade tagit en massa kort när Viggo var på fotboll, så dessa fick dom på en cd-skiva :)

På kvällen kom Sofie och Kristin hit och grillade. Det bkev kycklingfilét, popatissallad, ananas, ost&kex och vin. MUMS, jag var så otroligt hungrig! Madde låg hemma och vilade, men runt 8-snåret hade hon vaknat till och kom cyklandes!
Vi stannade hos mig ett tag och vinade, men sen traskade vi iväg till Markus (eller rättare sagt Markus pappas hus) där det var en massa folk.
Det var ganska lugnt där, grabbarna kollade på kvarten mellan Kroatien - Turkiet och hejade på Turkiet eftersom Markus pappa brukar resa dit (?). Vi andra satt och snackade om allt möjligt, om jobb och skolor och boenden bla bla bla :D
Sandra och Sofia var där, det var skitkul för dom har man ju inte snackat så mycket med på sista tiden!
Tillslut fick vi plats ute på altanen, och där drog Kristins bror Andreas fram guran och imponerade mig och säkert många andra, han var skitduktig på att spela gitarr och det hade jag ingen aning om! Det är ju verkligen nått med killar som kan spela gitarr alltså, ujujuj, en sån skulle man ha! ^^

Så där satt vi, jag, Sofia, Sandra, Andreas med gitarren, Sandras och Sofias polare Maja och Julis alias Julskinkan :P Och sjöng en massa gamla klassiker, Lars Winnerbäck och Tomas Ledin och en massa annat! Vi hade två fulla pärmar med låtar att välja bland, så ni förstår ju att det blev en hel del allsång :)
Runt två avslutade vi festandet, lite tidigt kan man tycka på årets längsta dag, men så fick det bli! Somnade jäkligt skönt i min mjuka säng, och midsommar blev för ovanlighetens skulle inte så dåligt som det brukar bli. Tvärtom ganska bra :)

Ikväll blir det sex & the city med brudarna, popcorn och dricka, sen hem och sova fort som fan för jag jobbar 06-18 imorgon.... GÖÖÖTT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback