Underbara Oslo :)

I fredags åkte jag till Oslo för att hälsa på Emelie&Alex! Glömde matsäcken hemma, men som tur var blev jag inte så hungrig som jag ibland kan bli, tog istället en whopper på BK när jag kom fram och inväntade Emelie som skulle komma runt halv 5.
Vi gick på stan ett tag, köpte vin och en halsduk/sjal, men mycket mer än så hann vi inte. Senare skulle vi möta upp Alex, Mattias och Brask, så vi drog oss hemåt och köpte med lite mat i form av kallskuret kött, sallad och potatissallad. Korkade upp och tog ett glas hemma i lägenheten, då fick Emelie även inflyttningspresenten jag hade med mig. Två kökshanddukar och en löpare från Hemtex i svartvitt, passade finfint in i lyan ;)

Sen drog vi till Vigelundsparken, ganska sent blev det, men vad gör det när sommarkvällen är så varm :)
Vigelundsparken är en stoooor park, det upptäckte vi ganska snart när vi kom dit! Jättestora grönområden, en massa fontäner, skulpturer och trappor och en massa, massa folk som var där och festade och grillade. Hur mysigt som helst! Det fanns t.o.m speciella soptunnor för engångsgrillar där, haha!

Vi hittar upp till Alex och grabbarna och är nästan framme när någon ropar till mig. Jag hör inte såklart, men Emelie hör att någon skriker "Öland" åt oss. När jag tittar dit får jag se att det är Karin och Maira. Från Ölands muskteaterskola. Här i Oslo, i Vigelandsparken, ca 5 meter från Alex. Det finns ju inte!!
Världens sammanträffande kan man säga!!!
Så de fick snällt flytta bort till oss så vi kunde snacka lite mer :) Var skitkul att träfffa dom, för man fick så bra kontakt när man var där och sökte, och sen blev det liksom lite tråkigt att man aldrig mer skulle få träffa dom.. Men nu fick jag ju det, och på bästa stället också ^^

När det började bli lite kyligt drog vi oss först hem till Olle, Mattias och Brask, sedan mot uteställena. Deras lägenhet låg lite mer centralt, men satans vad trångt med tre pers där, haha! Fast det funkar ju om man vill antar jag:)

Alex och jag kom inte in på nån bar såklart, eller snarade jag kom inte in! 20 års åldersgräns, hur löjligt är det inte... Och jag är ju så dålig på att smita förbi eller ljuga mig in!
Så kvällen fick ett lite småtrist slut, dessutom fick vi gå hela långa vägen hem till Nydalen. Det tog säkert en timme, jag skämtar inte!!! Jag har typ 6 skavsår efter den här helgen, det är helt sjukt...
Det är så dumt, för tunnelbanan slutar gå runt midnatt, och vi hade ingen koll på hur och när nattbussarna gick. Det var bara att traska på!

På fredagen fortsatte Emelie och jag vårt shoppande, det blev två kjolar och en tröja för min del :)
Det var musikkens dag i Norge just denna lördag, så vi fick se både livemusik och en massa dans i centrum. Det var en massa duktiga dansgrupper, mest hiphop, som uppträdda och både Emelie och jag blev supersugna på att dansa! Som tur är får ju jag göra det till hösten, med råge.
Vi käkade lunch i en park, en salamibaguette, vatten och körsbär, mums! I parken hade de smällt upp en storbildsskärm som de skulle visa EM-matcherna på, så vi bestämde oss för att dra dit senare på kvällen. Men först tog vi en promenix på Akers brygga, jag dreglade efter färska räkor och förbannade att det skulle vara så dyrt! Sen tog vi en paus med en Sundae glass med kolasås på en bänk i solen. Spanade in en massa hunkar i bar överkropp, måste väl vara det bästa med den här värmechocken, haha! "Oj! Vilken mage (dregel dregel)"

Åkte sedan hem, tvättade håret lite snabbt, köpte med oss engångsgrill, korv, pot.sallad, bröd, brie (mmm!) och plockade med oss vårt Pink Panther rosévin :) Sen var det bara att dra igen, till den där parken. Där satt vi med hur mycket annat folk som helst, så jäkla mysigt att alla verkligen drar ut och sitter å grillar och festar mitt i stan! Åt vår goda brie och bara njöt av livet!
Tidspoptimister som vi var hade vi ju trott att vi skulle hinna tills fotbollen började, men det gjorde vi inte. Tänkte att andra halvlek, det fixar vi nog!
 När det sen var dags för andra halvlek var det så mycket folk i kön, så vi struntade helt enkelt i det. Alex, Olle och Mattias kom en stund senare, så där satt vi alla tre  i gräset och snackad om allt och ingenting :D



Sen ville Emelie och jag dra ut, och killarna ville mest chilla, så vi skiljdes åt.
Gata upp och gata ner gick vi, men eftersom det är 20 överallt så kom jag inte in. Buhu. Och sen började det bli så sent att vissa ställen stängde. Men tillslut hittade vi som tur var en lite mysig innergård där vi kunde sätta oss ner en sväng och ta en bira :) 
När vi var ute och gick däromkring kom det fram en kille med filmkamera och började filma våra fötter. Dyngskumt var det! Värsta fotfetischen måste han ha haft, en sjuk en också eftersom jag gick i flipflops och hade skavsårsplåster över hela fötterna :P Det var väl Emelies fötter han intresserad sig av förhoppningsvis ;)

Mötte upp grabbarna sen, eller Alex, Olle och Brask iaf. Tog en öl på ett ställe, sen bar det av hemåt. Vi bävade inför en ny lååång promenad hem, men det fanns ju inte så mycket att välja på, taxi kändes lite för dyrt. Men lite tur hade vi, för nånstans på vägen såg vi en nattbuss, och den gick till Nydalen så vi hoppade på. 50 spänn kostade det, men det var det värt! Så skönt det var att komma hem, och få somna på mitt lilla liggunderlag, haha.

På söndagen chillade vi lite, käkade frukost och drog sen till en strand som kallades Katten :) Vi hade kollat upp bussarna så bra, det tog 10 minuter att åka dit och jag skulle med Swebuss hem vid 17.00, så vi var tvungna att vara på stationen aif en kvart innan dess. Som tur var gick det en buss 16.20 från Katten till stationen, då skulle vi ha 30 minuters marginal att hitta var bussen gick ifrån.
Men när vi skulle med bussen kom den inte i tid, Vi väntade, och väntade och väntade. Efter ett tag började vi funderapå taxi, men vi hade inte så mycket kontanter, och man trodde ju hela tiden att bussan snart skulle komma. ca en halvtimme försenad kommer bussen. Vi kommer fram till stationen ca fem i, och springer genom stationen för att hitta till bussterminalen. Emelie trodde verkligen att vi skulle hinna, för alla gånger hon har åkt med bussen har den inte kommit iväg förän 10 över pga att det är så mycket folk. Men inte den här gången. 5 över kommer vi fram och då har bussen åkt. FAN! Kändes så jävla surt, var ju inte ens vårt fel utan den satans bussen! Så då fick jag boka Säfflebussen hem istället, den gick 22.30 0ch var framme i Kga 03,05. Great!!!

Blev en ganska mysig kväll ändå, sen när jag hade lugnat ner mig :) Städade upp lite i lägenheten, lagade god taco och kollade på SATC och Tyskland-Polen som var en skitbra match! Sen tog jag T-banan till stationen, hoppade på bussen och sov i en obekväm ställning fram till Karlskoga.

En väldigt värd helg, trots att vi aldrig fick komma in på nån klubb och skaka våra lurviga! Måste åka dit igen när jag fyllt, förhoppningsvis tillsammans med Madde eller nån annan, och då har Emelie och jag bestämt att vi ska äta räkor på Akers brygga :) Jag längtar redan!

Idag har jag varit i Örebor med mamsen och peter och shoppat lite mer. Blev en tub-klänning och ett par sköna skor. Ville ha ett par snyggskor men hittade inga bra, så jag ska ta en tur in till stan i örebro istället och kolla scorette och bianco :P

Nu är jag svinahungrig efter att ha skrivit detta långa inlägg, varma mackor står på menyn!

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback