work is life!

just nu känns det lite så. Är så sjukt osocial så det förslår! :P
Har jobbat 14-22 sedan i tisdags och imorn blir det tolvtimmars-pass från 18-06. Precis så jag vill spendera min fredag! NOT
Ska iaf fika med Madde på lördag och dra på fest på kvällen, får väl ta igen all den där osocialiteten och vara helt öööövertrevlig och prata med alla då!
ska bli kul att träffa susanna&jonatan som också kommer dit, kommer ju få ångest över att jag inte befinner mig i thailand iofs (eller så får jag inte det eftersom det inte har varit så bra väder där!), kommer iaf ha en massa roliga saker att snacka om och diskutera!

Igår när jag åkte hem från jobbet och kom förbi Björkborns Herrgård var det en tät dimma över vattendragen och gräsområdena. Det var så otroligt vackert, jag körde nästan av vägen (haha, nedå skoja bara, men det var väldigt fiint). Var tvungen att hämta kameran och åka tillbaka direkt för att ta lite kort! Vet inte vad det är, men dimma är jag svag för. Har kanske något med det mystiska och spännande kring det, och sägnen om att älvorna dansar när det är dimma.
Stannade 30-45 minuter och fick en hel del fina kort, spana in BD ^^

Fick även ett samtal från Broby Grafiska som undrade om jag ville komma på deras provvecka nu på måndag. Tackade såklart nej till det eftersom jag ska gå på Öland och dessutom jobbar då. Men inte utan ett litet uns av smärta. Är ju säkert hur kul som helst att vara med den där veckan och göra en massa fotoupgifter, snacka med annat folk som är skitduktiga osv. Och det är ju alltid kul och se hur bra/dåligt man ligger till och hur man mäter sig med andra. Men med tanke på att jag kom med dit som reserv så kan jag ju inte ligga så långt utanför gränsen, och det är ju ganska skönt att veta om jag ska söka nästa år, vilket jag troligtvis kommer göra. Är ju en galet bra skola, men just nu får musikteatern gå före fotot!

Ska försöka fördriva lite tid nu så man kan sova lite längre imorgon inför nattpasset! skönt trots allt att det är natt, värre nästa helg när vi jobbar dagtid 12 timmar på fredagen, kul att komma till jobbet innan alla dagtidsanställda börjar jobba, och vara kvar när de slutar vi 4. Så hårt.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback