Festivalfunderingar

Har funderat en del över festivalsommaren den här morgonen. Inser att det kommer bli en dyr historia tyvärr, och svårt att få råd/tid med allt man vill hinna med.
Har kommit på att jag inte vill på hultan längre... Hultan är ju hultan, inget snack om saken! Värsta bästa området för att ha en festival, helt okej band och en historia som sträcker sig bak i tiden då jag inte ens fanns.
Men det räcker ju tyvärr inte riktigt i längden, inte med det priset och den saknaden av bra band. Jag kan ju inte direkt åka dit bara för campingens skull även om jag skulle vilja, det har jag helt enkelt inte pengar till!

För att få en översik har jag gjort en lista över band som jag verkligen skulle vilja se på de olika festivalerna. De tävlande är:

Hultan
- Babyshambles
- Hives
- Håkan
- Timo
- Adam Tensta
- Miss Li
- Johnossi
- Those Dancing Days
- Billie the Vision

PIP (Putte i parken)
- Adam Tensta
- Fibes oh Fibes
- Florence Valentin
- Hardcore Superstar
- Håkan
- Maia Hirasawa
- Petter
- Salem al Fakir
- Teddybears STHLM
- Soulshake Express
- Those Dancing Days
- Timo
- TSOOL

Where The Action Is
- Foo Fighters (!!!)
- Queens of the Stoneage
- Hives
- Hellacopters
- Mando Diao
- Sahara Hotnights
- Dirty Pretty Things

PIP ska jag ju självklart gå på, men det ä kombinationen av med dee andra som är frågan...
Det jag kommit fram till är att om jag tar bort de band från hultanlistan som finns på de andra två listorna, så blir det bara 4 band kvar som jag egentligen vill se. Och det räcker inte!! Så om jag får med mig någon på WTAI istället för Hultan så får det bli den festivalen och PIP i sommar. Och då får jag till och med pengar över så jag kan slänga in en Kent-konsert i Eskilstuna också!!
Alltså,
Alt. 1: PIP+WTAI+Kent = ca 2000
Alt. 2: PIP+Hultan = ca 2300

Det blev helt plötsligt inte så svårt att välja där...



Panik! at the disco - Nine in the afternoon

Kommentarer
Postat av: sofie

Neeej. Skärp dig malin!

2008-03-25 @ 18:05:15
Postat av: sandra

Whaaaa. Herrejavlaguuuuud! Jag skrek seriost nar jag sag artisterna till WTAI. Fyfaaaaaan. Jag kommer hem! haha. Ahhh, bitterhet>

2008-03-25 @ 19:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback