Kent i törrebro

I fredags var det kent!
Jag och sofie tog bussen in som var fullproppad med folk!! Har nog aldrig sett så mycket folk på en örebrobuss, förutom på ett sportlov när vi skulle in till gustavsvik :P

Vi kommer fram, plingar på hos kusin vitamin och väcker conny såklart!! :D

Sen blev det lite småbråttom med allt eftersom elin kom hem runt 5, insläppet startade halv 7 och vi skulle hinna med dusching, sminkning och ätning. Det blev två cider där och en på vägen sen :)
Ute var det svinigt kallt och en jäkla kö i till Conventum! Som tur var hade de lite tempo på't, så vi kom in i värmen ganska fort.
Efter att ha hängt in jackor och gått på toa en sväng så bara välde det in karlskogafolk från alla håll!!! Både Carro och Erik träffade vi på där inne. (örk, okrar inte skriva om allt som hände innan, let's go to the concert!)

Förband var familjen, nån slags skånsk elektro-pop som vi inte fatta ett skit av. Pratar skåningar verkligen svenska?? Den här killen tackade iaf på danska... Dom låter inte riktigt kloka iaf!! Musiken var väl okej om vi hade varit på en nattklubb, men mkt mer var det inte.

Sen kommer dom upp på scenen!! Och vi ljublar såklart! Tyvärr gör ingen annan det, eller iaf ingen på en radie av 5 meter runt oss. Örebroarna verkar inte riktigt fatta att konserten har börjat, antingen är de döva eller så känner de inte igen bandet!! Vi står ju självklart alldeles för långt bak, och jag förbannade mig för att vi inte ställt oss framme vid scenen tidigare!! Vi kämpade och försökte tränga oss, så halva konserten gick mycket ut på att försöka hitta nån ny väg att ta sig fram genom köttmuren.
Tillslut kom vi väl fram till något som liknade röj, men det var ju ändå riktigt lamt!!
Men vi sjöng på, hoppade och skuttade och hade kul iallafall:) Publiken var som tur var tillräckligt med för att ropa in bandet igen, så vi fick höra superbra extranummer som kevlarsjäl, 747, ensammast i sverige och sist men bääääst Mannen i den vita hatten! Men tyvärr avslutade jocke med en liiten pik när han sa "det blir inte roligare än vad man gör det" när konserten var slut. HA, in your face Örebro!! Jag tar inte åt mig iaf, jag hade kul och tyckte att konserten var bra, men man skäms ju rejält över örets befolkning. FY!

Idag har vi haft släktbesök från Trollhättan. Vi pratade om min resa (såklart), om alla de 7-8-9 barnen eller vad dom är där borta. I sommar kommer hela den släkten hit, och det blir den första släktträffen i våran familj! Karlskoga-halvan och Trollhätts-halvan!!! Det blir toppen det :)
Åkte till farmor också för att visa upp mig för faster som inte har träffat mig efter att jag kommit hem. Det blev fika med mumsig morotskaka och kaffe!

Sen tog jag tillfället i akt och ringa josefin eftersom vi har telia utland så vi ringer billigare till England, skaffade det när jag var borta. det var jättekul att höra hennes röst, äääntligen, efter att ha ringt fel några gånger till en stackars britt... pinsamt. men sen var det jossan som svarade, då blev jag lycklig. pratade om allt möjligt, sånt där vanligt ni vet ^^

Snart ska vi till ellinor för att säga hejdå, hon drar till sydamerika imorn och lämnar oss andra här. buhu. men jag vet ju hur värt och roligt det är at resa, så jag ska vara så glad för hennes skull så!!:)

nu blir det mat snart, och lite monolog-läsande!

tjing

Kommentarer
Postat av: sofie

HAHA. en riktigt köttig mur!

2008-03-24 @ 18:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback