Vår-onsdag

Idag har det faktiskt varit lite vårkänningar i luften, till min glädje :) satt på trappan och sorterade ansökningar och la i rätt papper i rätt kuvert. värsta organisationen har jag! ^^
Insåg att jag måste fixa 4 passfoton på något smidigt sätt... den där fotoautomaten står ju inte nere i kulan längre, någon som har sett den någon annan stans? annars får jag väl gå till expert eller saxin eller nått, men det känns ju lite småonödigt när jag bara ska ha dom till ansökningarna :S

Den här veckan känns lite halvdöd, kan inte göra så mycket mer än att vänta på att få ta korten (imorgon och på fredag), läsa min monolog, spela piano&sjunga mm. Ganska gött är det ju en dag som denna när man kan sitta på gårdstrappan och sola på en fårskinnsfäll, hehe, men det är ju faktiskt bara 20 dagar kvar tills ansökningarna ska vara inne, och då måste jag hinna framkalla foton också... Men det löser sig väl :)

Har varit hos mormor&morfar och fikat, blev lite bullar och förvånande goda jordgubbar som dom köpt på Lidl... Fotade olika saker som jag har tillverkat som de har, bl a en krula eller vad det är som jag virkat på nått vis, och en tavla som jag sytt och broderat som föreställer en rod. den är väldigt fin faktiskt, gjorde jag som specialarbete i 9:an när jag fick reda på att jag bara skulle få G. haha, that's me!
Nu har jag iaf fall användning av den, för jag måste skicka med 3 bilder på saker som bevisar min kreativitet och konstnärlighet till en av möbletapetseri-skolorna!

Veckan har kännts lite konstig, det är lov så peter är hemma, och därmed är det inget piano eller ngn sång. Blir lite rastlös här hemma, i thailand fanns det alltid något att göra... Men idag borde e andra också ha kommit hem!! Och jag hoppas starkt på utgång i helgen, vore hur kul som helst med thai-förfest med alla!! Leta fram receptet på en mai thai kanske??^^

Fördrev tiden lite med att kolla på gamla bilder på bilddagboken från förra påsk. fyfan vad kul vi hade!! Längtar massa efter alla vännerna som inte är här, sandra&jossan speciellt som jag inte sett på lääänge!
Ni saknas mig, snyft.

Om nån timme blir det Grey's anatomy som tur är, då ska jag göra mig en kopp te, poppa popcorn, svepa in mig i en filt och glömma att vi inte kommer vara tillsammans på ett bra tag.

(jossan, vi måste åka till usa!)

ps. är det ingen som vill till WTAI?? då blir jag ledsen... i värsta fall får jag väl ta hultan, men jag ska kämpa, det kan ni räkna med!:D .ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback