En lördag i K-stad

Hej boggen.

Igår drog jag, Petra och Johanna in till Karlstad. Johanna var hos frisören och fixade sitt hår, skitsnyggt blev det, medan Petra och jag sprang runt på stan tillsammans med Sandra. Blev en del inköp, som det alltid lyckas bli... Två par örhängen från H&M, eftersom jag inte visste vilken av mina 3 outfits jag skulle välja till kvällen, och en topp från Monki.

Vi käkade inne på Mitt i City, gick till Hemköp och handlade fukost, sen tog vi bussen mot Kronoparken och Sandras lägenhet. Jag hade bara en 500 att betala bussbiljetten på 11 kr med, så det blev lite problem med växeln. Fick sätta mig och vänta långt fram i bussen, de andra satte sig där bak. Oturligt nog var det så många som skulle på bussen just där, så det blev smockfullt och det fanns inte en chans för mig att ta mig bak till de andra. Så när jag tillslut fått min växel var det bara att sitta där fram. Lyckades även ha satt mi just på den platsen där en sån här "bussåkar-människa", lite halvt utvecklingsströd också, brukade sitta när hon åkte runt med bussen. Så där fick jag sitta och snacka med henne hela resan om vart de olika busslinjerna gick, vilken som var nästa hållplats, hur bra vi låg till tidsmässigt osv osv.... Dessutom fick jag se en del roliga bilder och se filmer som hon hade i sin mobil, och som hon gladeligen delade med sig av. Vi blev ganska bra polare under den där bussturen, hon och jag! :)

Sen kom vi fram till Sandra lägenhet, en supermysig etta i ett område där det mest verkade bo studenter. Vi bäddade iordning alla sovplatser, sen var det dags för att platta hår, sminka, bestämma vilka kläder man skulle ha och att dricka jordgubbsvin med fyrsta jordgubbar i, mums!
Jag bestämde mig för den röda klänningen, och körde på hela kittet med flytande eye-liner, röda läppar och high heels, vi hade ju planer på att gå till nöjes på kvällen!
Men när vi kom till Campus-festen fick vi snabbt veta att tydligen faktiskt var en tatueringsmässa där som kostade 200 kr i inträde. Vi bestämde oss därför att stanna på Campus.

Det var en skitstor fest! Alla satt på sina uteplatser och hade dragit ut både bord och stolar och soffor. Vi träffade en massa kul folk, många som gick i Sandra klass. Sandra och Johanna testade sumo-brottning i sånna där stora dräkter, vi spelade kubb, kollade liiite på eurovision och dansade även en del! De hade ordnat med dj utomhus, och senare på kvällen kom en trubbadur och spelade bra musik!
Det var helt enkelt en superlyckad kväll, och vi kom inte i säng förän halv 4 på morgonen!

Idag kom jag hem från storstan runt halv 4, sen har jag käkar, packat upp alla grejer jag hade med mig och sen suttit här. Ska iväg och träna om en timme, hur jag nu ska oka det...
Jag ser redan fram emor nästa tur in till Karlstad, som verkligen måste bli av! Då kanske det kan bli Nöjes också, det voe ju kul ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback