Hela världen är så underbar om man är korkad tom och glad

ärligt talat, vad hände med 700 bath för en 6 timmar lång bussresa?? Tänk vad bra vi hade det, helt sjukt.
Nu sitter jag här och har precis bokat tåg till Kalmar. Drygt 1100 kr gick kalaset på, dessutom får jag åka hem på söndagsmorgonen eftersom det inte gick några tåg hemåt efter 15.00... suck suck suck! Men men, får väl se det som ett bra tilllfälle att upptäcka sverige, ta en liten sightseeing kring skogsby och bekanta mig med andra begåvade musiker. Kan ju inte bara vara jag som tvingas bli kvar där en natt extra...

Igår firade vi barilla som hade fyllt mogna 20! Efter valborgsfirande, som var alltför långt och blåsigt, åkte vi hem till henne och åt goda pajer, drack vin och pratade om Markus Krunegård som är så bra och om allt och ingenting annat :D
Festen fortsatte vidare till Red Brick där det var proppfullt! Jag gjorde mitt bästa för att komma igång och bli lite party-pepp, och mina vänner hjälpte mig på traven genom att bjuda tillbaka två cider. Träffade en massa kul folk som Erik, Elina och Linn och en massa andra! Tyvärr så infann sig väl den där party-peppen aldrig ordentligt, och när Red Brick slängde ut oss bestämde jag mig för att vandra hemåt istället för att efterfesta. Men det var inte fy skam det heller, för jag fick sällskap av Sussie och Markus som var lite runda om fötterna (liksom jag) och vi hade därför väldigt mycket roligt att prata om.

Det tjatades ganska mycket om festande hit och dit på lördag, så vi får väl se vad det blir med det! Sofie är ju sugen som alltid ;) och sussie och mackan verkade ju också ha en del planer. Så tröttsamt att vara fattigt hela tiden bara, men nu ska jag ju iofs jobba lite på måndag så då kanske jag kan unna mig det ändå :)

och på lördag kommer Josefine!!! Och det ska bli så himla kul, har nog inte sett fram mot något lika mycket på ett bra tag :P tar en tur till kronis imorgon för att inhandla ingredienser, sen blir det lite matlagning på kvällen i förberedande syfte.

måste nog önska mig markus krunegårds skiva till jag fyller också, den verkar ju vara superbra!



Vad vill du
Men kom då
Jag är ju här och väntar på dig
Ett tu tre på marken. Sitter och väntar modigt på sparken
Foten i huvet. Gud vet vad som hade hänt om hunden hade varit bunden och inte kunnat komma o skälla i tunneln
"Men lilla gubben hur är det fatt? Du fattar väl att du måste stå upp och slå tillbaks annars kommer dom aldrig låta dig va"
Jag höll med husse och tog bussen in till stan där det lyser tryggt
Hela världen är så underbar på bussen in till stan
Hela världen är så underbar

Såg att det lyste. Hörde musik. Just där och då tog jag det som en invit
Men din blick var mörk och märklig där du stod på den trasiga mattan bredvid okända skor
Jag fatta allt och ingenting där stod ju du som alltid skulle va min
Du såg exakt lika påkommen ut som du var. Men ärligt talat det var skönt med ett dåligt svar
Hela världen är så underbar bara man får ett svar
Hela världen är så underbar bara man får ett svar

Du vet var det sitter och siktar tills du riktigt säkert vet att det hittar in
Där ingen annan kommit in. Hjärtat väljer blint
Nu när jag svalt det kan du dra det hur långt du vill. Du vet jag vill bli din
O ingen annan kommer in. Hjärtat gör mig blind
Hela världen är så underbar om man är korkad tom och glad
Hela världen är så underbar om man är korkad tom och glad
Hela världens hunger samlad i mig. Hela världens hunger samlad i mig

Toaletten spegeln. Jag har stirrat färdigt på den
O vem blir inte ful i sextio Watts ljus?
Toaletten duschen. Jag har gömt mig för sista gången i den
O vem blir inte kall naken o våt i en tom hall?
Somnar nollsju vaknar igen på natten. Somnar nollsju vaknar igen på natten
Jag är en vampyr. Jag suger och spyr. Låt mig komma in. Jag vill bli din
Jag är en vampyr. Jag suger och spyr. Låt mig komma in. Jag vill bli din

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback