Hemma efter 5 stressiga dagar!

Hej bloggen.

Känns skönt att alla auditions  är färdiga, orkar inte sjunga på som där j*vla låtarna mer!!!

I onsdags åkte jag alltså till Ransäter och sökte musikteater/hälsade på Ann. Det var hur trevligt som helst, fick en jättebra bild av skolan och av utbildningen. Dom lever liksom som i ett enda stort kollektiv känns det som, alla känner varandra så det spelar liksom inten roll i vilket hus man är. Jättemysig hus som dom bodde i typ 5 pers med gemensam toa/dusch, gemensamt kök och en tvättstuga (gött!). God mat var det också!

På själva antsgningsprovet fick vi först göra en teater-workshop tillsammans med de gamla eleverna. Eftersom det inte var så många som sökte i år, ca 30 pers (väldigt skumt...) så var vi var bara 5 st sökande på eftermiddagens workshop, men det gick bra ändå! Vi gjorde klassiker som spegeln då den ena gör rörälser och den andra ska agera spegel och göra precis som den andra. Hela workshopen var så jäkla rolig, bara lekar i stort sett, och man slappnade av mycket mer än vad man skulle gjort annars!
Jag var sen först ut att göra mitt individuella prov, och det var ganska skönt att få göra det direkt för då hade man fortfarande kvar den där avslappnade känslan.
Började med monologen som gick helt okej, tappade några ord men det var inget som gjorde nått. Sen fick jag göra den igen men med ett annat utgångsläge, jag skulle tänka att jag var 14 år, chockade och tykte att barn var äckliga. Skitsvårt!
Sen fick jag sjunga, och det gick faktiskt skitbra, känner mig jättenöjd med det!

Fick reda på under dagen att jag kommit in, vilket är så skönt att veta! Nu har man nånstans att plugga till hösten iaf, haha:)

På hemvägen gjorde jag den goda gärningen att ge bort 60 kr till en kille från Sthlm som hade glämt att ta ut pengar innan han åkte till ransäter och därför bara hade 10 kr till bussen (finns ju liksom inga bankomater i lilla ransäter). Jag hade bara 10 min mellan att vi anlände i k-stad till dess att bussen till karlskoga gick, så jag sa att han kunde få pengarna.
Men sen var bussen så seg till karlstad, så bussen till kga hann åka och jag fick vänta en timme på stationen, så han fick sin chans att betala tillbaka. Värsta trevliga killen, gitarrist var han och hade också gått sam media på gymnasiet. Såg typ ut som brorsan i håret, fast brunhårig, haha! Får se om han också kommer in, då kanske man ses till hösten!

Åkte hem, körde lite body balance och sov en god natts sömn:)

På fredagen åkte jag sen till Öland. Fick sällskap av Lisa som skulle på workshop på en skola i Nybro som ligger utanför Kalmar. Skönt att ha nån att åka med, blir lite långtråkigt annars :)
Kom fram till Kalmar, gick en sväng på stan och köpte linne och shorts att sova i och käkade en god lasagne på nått fik. Seb tog jag 103:an mot Skogsby där skolan skulle ligga.
Var häftigt att åka över Öland, har bara varit där en gång och jag kommer inte ihåg så mkt. Värsta fina vädret var det och vattnet var alldeles klarblått.

Väl framme vid skolan nöttes vi upp av Maria, en av eleverna på musikteaterskolan, dessutom värmlänning från Filipstad. Snacka om att man bondade direkt, haha!!
Hon visade oss till dom hus där vi skulle bo, jag hamnade tillsammans med Fredrika, en annan sökande, i ett hus där Julia och Alice bodde. Väldigt trevliga tjejer, speciellt Julia som jag typ frågat tusen frågor om utbildningen, boendet osv... :P
Vi var ca 50 som sökte på Öland, 23 på lördagen då jag sökte. På morgonen gick jag upp och sjöng upp utomhus på en åker, hur mysigt som helst! Det var helt tyst förutom min och fåglarnas skönsång :) Kl 9 började vi uppsjungningen tillsammans, sen var det dags för sångprovet. Det var jättekul att träffa alla andra sökanden och snacka med dom, för det blev en hel del väntan. Sångprovet gick bra trots ett väldigt rämpat rum, det var noll akustik verkligen! Teaterprovet gick också bra, men teaterläraren ställde upp ett bord och två stolar där jag skulle låtsas att två av mina bästa vänner satt. Sen pratade jag till dom i monologen liksom. Men det gick bra, och teaterläraren sa att han var nöjd så då får jag väl tro på det! Vi hade även en gemensam danlektion som ävl gick sådär... Själva stegen var väl inte så jäkla svåra, men jag blev så nervös när lärarna och hela den gamla musikteater-klassen skulle sitta och kolla så jag gjorde typ fel hela tiden! Men vafan, dans är väl inte min starka sida direkt :P

På söndagsmorgonen tog jag tåget hem, tyvärr så skulle vi på kalas till min morbror direkt när jag anlänt till degerfors, så det var bara att hänga på trots att jag var så trött så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen. Sov mig sen igenom hela Robin Hood: Prince of theives innan jag gick och la mig i sängen.

Sååå skönt nu att man varken behöver sjunga på sångerna eller öva monologen mer! Nu är det bara roliga saker kvar, pianoafton, Rising Stars och kanske vokalensemble-minikonsert. Och sen får jag ävl äntligen börja jobba, ska bli ganska skönt! Så jag tar mitt sommarlov nu istället kan man säga ^^

Och förhoppningsvis frå jag svar från Öland i slutet av veckan, så dår får vi se vad det blir, Öland eller Ransäter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback