men lördag eller?

fyfan vilken tråkig lördag! tråkigt väder, jag är fattig, jag har munsår och alla mina vänner har planer för kvällen som inte inkluderar mig. fan då!! är väl iofs inte bästa helgen att gå ut eller så, är inte så sugen heller och jag har defenitivt inte pengar för det! sparar till nästa helg då det blir utgång i k-stad istället, har en känsla av att det är lite mer värt ^^

blev lite anti-klimax igår när madde och jag insåg att flyga drake slutat gå. vi hade planerat att gå nu i veckan, men det har hela tiden kommit saker i vägen, och nu har det ju skitit sig totalt. Colin får ladda hem den helt enkelt, finns inget annat val!
Så igår blev det bara träning, ingen bio, men vi gjorde veckans goda gärning iaf jag och Madde!
På vägen från jobbet till Davids så upptäckte Madde att det låg en påkörd katt mitt på vägen. Det läskiga var att den fotfarande levde, den låg liksom där och flämtade! Så hon ringde till mig, och som tur var så var jag redan i krokarna för jag hade skjutsat Viggo till fotbollsskolan. Så jag åkte dit (var precis vid bergslagscenter typ), vi lade katten i en filt i bagageluckan och körde till djurkliniken. Som tur var hade de fortfarande öppet när vi kom, annars hade vi fått kört den till polisen så de kunnat avliva den, var ju inget vi ville göra på egen hand direkt!

Innan vi körde iväg pratade vi med grannen till de som troligtvis ägde katten som råkade gå förbi och se vad vi höll på med. De på djurkliniken fick ringa henne sen, hon skulle snacka med ägarna. Måste iaf kännas bra för de som äger katten att få veta att någon gjorde något för den, att den inte behövde ligga där och pinas till döds i gud vet hur lång tid.
Fattar inte hur folk som kör över djur tänker, har de inget medlidande eller? Förjävligt faktiskt att nån kan låta ett djur ligga och lida sådär. 

Idag har jag varit på kvartersloppis tidigt imorse. Men som förväntat så var det väl inte så väldigt mycket å se där, så Petra och jag drog till stan istället och tog en fika på Paris. Har även gjort ett grattis.kort till mormor som fyller imorgon. Blev inte så väldans bra dock, var tvungen att testa de där stämplarna med bokstäver som jag köpt för att ha till Thailands-fotoalbumet. Var ju inte så lätt att få bokstäverna på jämnt avsåtnd efter varandra, så det blev lite osymetriskt, men vafan! jag gör ju hellre helt fel på ett kort än i fotoalbumet sen!

Kanske bord börja med det lite sen, kan ju iaf börja med Hua Hin delen... Aja, vi får se, Ska iaf öva lite piano och sång, sen kanske läsa lite...
Och fördriva den här satans långa Lördagen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback