Min karaktär

vi håller på och bygger karaktärer här på Öland.

Kring dessa kitschiga pjux har jag påbörjat min karaktär Margareta "Majsan" Karlsson, 43 år (men säger att hon är 35).



Är skild från sin högstadiekärlek Peter, tillsammans har de två barn. Margareta jobbar på pappersbnruket i Finnspång (om det nu finns ett sådant i Finnspång???)
Hon känner sig ensam, men minns tillbaka på sin ungdom då hon var vild och galen och utan brustet hjärta.
Precis efter skilsmässan gått igenom skickadwe hon in en annons utan att någon visste det, mest för att bevisa för sig själv att hon gått vidare från Peter. Nu har hon fått svar från en man i Lycksele, vilket har gett henne lite panik men också lite hopp.  Hon är trött på sitt liv som det är nu och vill starta om!

Sååå.... uppgiften tills imorgon är att lägga i ett nytt föremål i lådan där stövlarna redan ligger. Förmodligen kommer det bli detta:


Ett urklipp om stebålderskost, som hon tror kommer ge henne ett hälsosammare liv, skala av henne några kilo och få henne att verka yngre. Kan detta stämma, eller kommer det vara ännu en diet satt misslyckas med??
Det får vi se, för karaktären Majsan är ännu bara i födelsestadiet :P7

Nu ska jag läsa pjäs, ännu mer pjäs och mer och mer pjäs... Ska bli så skönt när man väl är klar och ha valt en att jobba med på måndag!

Ska bli skönt med ett slut på den här dagen också, som inte riktigtt blev som den skulle. Det började med att jag försov mig så jag missade frukosten och 10 minuter av lektionen, sen var jag sen till ALLA lektioner resten av dagen, det var som att jag aldrig kom in i det! Trots detta så gick sånglektionen riktigt bra faktiskt, och tillslut rockade jag som
 faaaan till tonerna av Paint it black! Det var så jävla kul, wohoo!

Imorgon är det teaterlektion hela förmiddagen, sen är vi lediga, och på kvällen blir det utgång i Kalmar! Är lite pepp, faktiskt, ska bli kul :) och jag är supersugen på att klippa page igen!!! Får se om jag gör det på lovet eller om jag hinner ågnra mig tills dess :P

natti natti alla godingar!


















 

Kommentarer
Postat av: madde

USCH! vilka hemskt fula skor! haha, jag hoppas att det inte är dina!



(psst, snart kommer du hem ^_^ )

2008-10-14 @ 18:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback