skav i ögat.

Idag var jag för första gången på besök på Färjstadens vårdcentral.
Igår när vi kolla på film med klassen lyckades jag få in nått skräp i ögat, det skavde som faaasen! Försökte skälja bort det med vatten och kolla i ögat för att se om det var något där, men inget hjälpte. Jag tänkte att kroppen kanske skulle lösa det själv om jag bara slappnade av, så jag gick och la mig.

Men på morgonen var det fortfarande där, så jag ringde vårdcentralen och fick en tid. Där fick jag träffa farbror doktorn, och han kollade i ögat och testade synen, och sen vände han ut och in på ögonlocket och hittade nått litet skräp. Och ips, när det var borta som kändes ögat som nytt igen! Men skräpet hade skavt lite på hornhinnan, så jag fick en salva med mig som jag ska kleta i ögat så det ska smörja ögat.

Det roliga med den där salvan är att den lägger sig som en suddig hinna för ögat, så kollar man bara med det ögat så ser man knappt ens sig själv i spegeln. Nu förstår jag precis hur det måste vara att ha extremt dålig syn!

Så i typ en kvart ser man suddigt med vänster och perfa med höger, sen klarnar det :) Lite segt bara att man ska smörja in med det där 4 ggr om dagen! men men, bäst att göra som man blir tillsagd...

Idag har vi kollat på West Side Story med klassen, en otroligt seeeg historia fast med en del bra låtar. efter det övade vi lite inför sånglektionen imorgon, ska sjungs Paint it black av Stones, så den får väl tillägnas Sandra ^^

Nu är det dags att sova, och läsa lite pjäs!
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback