workshop

Idag har vi haft workshop med Ulla Tylén. Hon var här på skolan igår och spelade "Älskaren" som bygger på Marguerite Duras bok, och den var superbra! Trodde att det kanske skulle bli lite tråkigt med en enmanspjäs, då har man ju liksom bara en människa att titta på i 80 minuter. Men den var superbra!
Så idag jobbade vi med henne i 3 timmar. Vi gjorde en massa övningarn som handlade om att ta vara på tiden och rummet. Det går inte dirket att förklara så bra vad det var för övningar, man måste nästan visa. Men de var iag väldigt bra, man var superkoncentrerad hela tiden. Sen efteråt var man helt slut! Vi har haft eget arbete resten av dagen, så det var ju bra på sätt och vis för alla var ju så sega så man hade nog inte orkat ha lektion... Men farligt också, för det är så lätt att bara slppa hela dagen istället för att göra något vettigt med tiden! Jag har dansat lite, så jag känner mig inte helt onyttig iaf, sen ska jag nog gå iväg och skriva ut och kopiera lite grejer.

Bland annat en ansökningsblankett till Astrid Lindgrens värld. Tänkte att det kan vara kul att söka, tänk om man skulle få jobba som Pippi en hel sommar liksom! Det är säkert svinjobbigt, men också jäkligt kul :)

Sen måste jag kopiera upp dialogen som jag ska jobba på tillsammans med Julia frmaöver nu. Kan ju vara bra att ha kollat lite på den, vi ska börja med det imorgon på teatern.

Ne, nu ska jag sluta skriva här och faktiskt göra lalt det där som jag pratar om att jag ska göra hela tiden!

Ni kan ju hålla tillgodo med Kents mixade "Vy från ett luftslott" så länge <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback