gitarrkurs!

Idag hade vi första gitarrkursen, och det var jättekul! Jag snikade mig in på två av lektionerna, den för nybörjare och den för mellanbra, eftersom jag inte riktigt visste vilken jag passade in i. I fortsättningen ska jag iaf gå i mellangruppen, kan ju ändå en del ackord och det kändes som jag hängde med bra där!

Idag på kören jobbade vi fram ett förslag till hur vi ska framträda med en afrikansk låt på konstnatten. Vi kom på rörelser och vilken form låten skulle ha när det gällde verser, refränger och trumkomp. Ska bli hur kul som helst att göra det! Vi sak förmodligen ha två låtar med, och den en kommer jag isf spela djembe på, så det ska också bli superkul :) Men det är mycket som är kvar att planera och fixa med, bara 2.5 vecka kvar liksom!

Blir irriterad på min röst också, den beter sig inte som den brukar. Är fortfarand hes efter att jag var sjuk, och det verkar aldrig gå över... Det går bra att sjunga normalt, men när jag ska upp på dom högre registren så blir det bara väs. Alla i klassen håller på å bli sjuka nu också, så det skulle inte fövåna mig om man får en släng av det igen.
Det är ju så irriterande, för det är ju sången som jag "ska" vara bra på, det är den man vill kunna söka lite skydd hos om allt det andra skiter sig. Bläh.

Längtar iaf supermycket till Göteborgsresan, ska vli så kul att gå på föreställning och att få se Operan innifrån. Och det ska faktiskt bli skönt att komma hem lite, och komma tillbaka till verkligeheten... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback