maskerad och Arn

ikväll har jag varit inne i Kalmar med Lova, Sebbe, Julia, Elisa och Tove och kollar på Arn! Eller ja, Elisa och Toce kollade på Batman och vi andra kollade på Arn :) Den var bra tyckte jag, lik den första filmen såklart, men ändå snäppet bättre. Men självklart var det tvunget att diskuteras en del om skådespelarinsattserna efteråt, musikteater-elever som vi är:P

I fredags var det maskerad-fest! Temat var Dig själv år 2038. Skitvårt tema faktiskt, så svårt att komma på vad man skulle kunna vara när man är 50. Det tog ett tag innan jag kom fram till mitt framtida kall, men tillslut beslutade jag mig för att bli buddistisk munk :P Köpte ett par orangefärgde gardiner på kupan som jag virade om mig, och ett par strumpbyxor somn på mitt huvud skulle föreställa en flint. Och ett par flip-flops på fötterna såklart ^^

Festen var jätterolig faktiskt! I vanliga fall brukar maskerader alltid sluta med att folk tycker att det är för pinsamt att spöka ut sig, men här hade alla verkligen ansträng sig ordentligt! Pris för bästa utklädnad vann Julia, som var utklädd till hälften man-hälften kvinna. Det såg sjukt otäckt ut, på ena sidan hade hon lösögonfrans, rött läppstift, lockar, magtröja och kjol. på den andra sidan hade hon backslick, skäggstubb (som såg sjukt verklig ut!!!), skjorta och finbrallor. Såååå bra!

Nu är det party in da building, men jag ska gå och lägga mig:) Eller föresten så vet jag inte om festen lever ännu, festerna här brukar ju dö ut runt halv 12 så man vet ju aldrig....

Längtar som fan till nästa helg, med GBG och hemresa:)

ps. Christian Bale spelar jum-jum i Mio min Mio, hur konstigt är inte det då??? .ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback