shit vad veckorna går!

kan inte fatta att det är fredag imorgon! 2 teaterlektione har vi, sen är det helg, och sen börjar snart en helt ny vecka. Det går så fort, man kan inte fatta det. Jag som intalade mig innan jag började här att jag verkligen skulle ta vara på varje dag och ta in allt vi lär oss, men det är skitsvårt att hålla fast vid det, allt bara rullar på.

Idag hade jag min första riktiga sånglektione. Fick en låt (Pity the child ur Chess) som är så sjukt hög, högre än vad jag någonsin sjungit, jag kanske kommer upp på den höjden på uppsjungningarna, men mer är det inte. Hur ska detta gå :S det värsta är att jag ska sjunga den för henne som om det vore på en konsert nästa gång vi ses (om tre veckor iofs, men ändå!). Hon sa att jag fick ändra lite om jag tyckte det blev för pipig, vilket det ABSOLUT kommer bli,k men jag vet inte hur jag ska ändra den... Gör man om melodin blir det ju liksom inte samma låt, sänker man hela låten blir början så låg, och jag kan liksom inte komma på några andra sätt att göra! Gaaaaaah! Blir galen av att tänka på det, får försöka att tänka bort allt...

M;en en sak som är bra är att hon spelar in lektionen, så man kan lyssna på alla övningar man gjorde och göra dom igen när man övar själv. Jag ska på nästa lektione också påpeka vad jag tycker låter dåligt när jag gör övningarna och även fundera på hur jag sk göra istället för att förbättra.

Imorgon har vi två teaterlektioner, då ska vi visa/läsa upp våra sagor som vi jobbat med under veckan. Min och Hildas blir bra faktiskt! Vi har med djembetrummor och sånna där julbjällror som ska låta som en orm, och sen flöjtliknande sak som gör visselljud, skitkul!:P Får se om vi kommer använda några av berättelserna senare när det är dags för konstnatten, ska ju ha lite etno-tema då så det kanske kan passa :)

Snert blir det film hos några i klassen, kan vara gött eftersom jag inte riktigt vet vad ska göra annars ikväll förutom att tänka på låten...

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: sanna

åh gumman!

var inte orolig. du kommer klara det där jättebra!

skönt att läsa att du trivs:)

du är min idol de vet du!

pussas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback