Åjo, om det var orgier saken gällde...

Vi är halvägs genom veckan, snart är det lov och Lysistrate tar såklart upp största delen av min dag.
Men äntligen fick något annat att tänka på idag! Först kom vårt nya dansgolv, 2 ton plankor och material packat i ett antal tunga paket som starka grabbar leverade genom ett fönster. Efter lovet kommer det vara klart, som vi har längtat :) Nu slipper man kanske överdriven värk i fötter, knän och ryggar när det äntligen blir lite svikt i det satans golvet!

Dessutom har vi besök från Oskarshamns Folkhögskola idag. 3 band från musikutbildningen ska spela kl 19.00, och det blir främst jazz. Olof, deras pianolärare, ska hjälpa vår lärare att spela in all musik under sportlovet, och vi har jobbat en hel del med honom redan för att få hjälp med musiken till föreställningen.
Så det blir skön musik, te och muffins och trevligt sällskap hela kvällen :)

Annat roligt som hänt är att jag fått brev från Australien! Satt i maten och läste det, och jag log hela tiden :) det är alltid lika kul att få riktiga brev, även om facebook funkar väldigt bra också! Synd bara att man inte kan svara, man vet ju inte var mli befinner sig för stunden :P
Fick även brev från 2 skolor till i England, varav det ena handlade om auditiondatum. Inge bra dessvärre, 15:e mars vilket är samma helg som vi har premiär... Och det värsta var dresscoden på danslektionerna man skulle vara med på. På jazzen skulle man ha body, tajt sittande jazzdansbyxor och håret uppsatt. På balleten skulle man ha body, rosa tights och balletskor (!) och håret prydligt uppsatt i en knut. Jag som inte ens har något hår att sätta upp längre, och defenitivt inga rosa tights... Förhoppningsvis kan vi istället få skicka en DVD, men samtidigt känns det som en skola med tydlig inriktining på dans, och det är ju inte riktigt mitt starkaste kort kanske...

Nee, nu måstej gå och hänga upp min tvätt innan spelningen börjar!!

ciao ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback