auditionhelg

Hej svejs!

Idag har det varit rep av akt !, likaså var det igår. Kändes oerhört skönt att dra igenom första akten två gånger på riktigt, med alla kläder och lösnäsor, klädbyten, sång- och dansnummer osv... Nu mbörjar allt falla på plats ordentligt, det är färre och färre saker som fattas på scen och i klädväg så man börjar verkligen kunna se helheten! På mndag börjar vi med att dra igenom akt två och utgår sen ifrån vad som funkade där och framför allt vad som inte gjorde det.

Idag var det sista delfinalen i Melodifestivalen (förutom andra chansen..) och vi satt såklart bänkade! Mkt grv, en hel del diskussion kring Agnes catsuit som jag tyckte var urläcker men som andra inte gillade liksa mkt somjuag. jag vet inte vad det är, men jag tycker faktiskt att 70-talsstilen är jäävligt snygg! önskar bara att jag hade hennes hår också, då vore jag lycklig :) och sarah dawn finers låt, shiiiiiit, hela rummet bara jublade när hon tog sin riviga höga ton där uppe på platån. OMG, jag asäger bara det! för övrig måste hon ju typ ha sveriges största boobs också, alla kategorier!
Men att Malena Ernman (sveriges största mezzosopran operasångerska!) gick vidare direkt var väl värsta skrällen! Vilket jäkla uttryck hon har på scenen, det är så sjukt imponerande. Så kul också att hon heter Malena, som ju också är mitt smeknamn här på skolan. Kändes ju som om don pratate om mig där på 4an hela tiden juh:P
Vet inte om jag gillade låten så supermkt, men jag gillade henne. opera är fan lite cool, men det kan vara så sjukt osnyggt ibland...

Det har nu gått 2 veckor sedan jag var på Jesus Christ Superstar, och det är först nu som jag inte går och nynnar på någon av låtarna varannan minut, eller som jag tänkter på gorgeous Judas, mmmmm! Den var så sjukt bra, jag blir helt varm inombords när jag tänker på det:) och på ola, han var så jäkla söööt när han tog emot folkets jubel! ÅÅÅh vad jag vill vara där, på scenen, och sjunga alla dom där sjukt bra låtarna!!! Det var där, mitt i publiken i Malmö, som jag insåg att det här med musikal kanske ändå är rätt grej för mig! För bara man vill något tillräckligt mycket så kan det bli verklighet, eller hur är det man brukar säga?
Imorn tar jag kanske ett steg närmare musikalbranschen, för då ska vi spela in våra audistions-DVD:er som vi ska skicka till England! Det blir uppvärming 11.00 och sen börjar vi inspelningen 12.00 och forstsätter hela dagen så länge som det behövs. Det blir en sång, en monolog, en dans och sen en liten intrvjudel. Men shut, jag vet ju inte alls vad jag ska säga där!!! Ojojojoj, nu måste jag sätta mig och dikta upp några bra frågor som jag kan svara på in i kameran!

måste bara tipas om denna otroligt roliga blogg för alla oss ironiska karlskogingar. enjoy!
http://karlskoga.bloggagratis.se/

Ha de bäst allihop, ciao ciao ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback