helgrep

är sjukt trött i både kropp och huvud just nu! Vi har repat hela veckan, haft pressträff och vidat upp två scener, byggt ett akropolis, finslipat på låtar, övat stämmor, övat auditionlåtar och monologer mm mm....
Det sjuka är att varje gång man sätter sig ner för att vila undrar man vad det egentligen var man skulle göra nu. Det känns som att dygnet inte riktigt räcker till.

Något som är riktigt kul, nervöst och läskigt är att vi fått svar från England! Både Elisa, jag och Nadja har fått mail från en av skolorna soim vi sökte, detta är en som ligger i Colchester vilket är snett åt höger längsmed kusten från London.
Det handlade om auditiondatum och vad auditionen skulle innehålla. Tyvärr så passade inte datumen bra alls, det frösta var 18:e februari (!) det andra 7:e mars vilket är veckan innan vår premiär, och det tredje var dagen innan vi planerat att åka till Berlin med klassen :S men som tur var så stod det även att dom förstod om det skulle vara svårt för oss att åka till engladn och att dom därför acdepterade en DVD! men i mailet stod det nästan ingenting om vad DVD:n skulle innehålla, så vi bestämde oss att ringa till skolan, dels för att få mer info men också för att skapa en kontakt eftersom vi inte kommer kunna åka dit. Nervööööst var ordet. Men jag klarade mig riktigt bra och fick svar på alla frågorna jag hade, efteråt kände jag mig otroligt stolt :D

Så nu har man DVD:n hängandes över axeln också... Jag har klart för mig vilken sång och vilken dans jag ska spela in, och jag tror att jag har valt en bra monolog. men sen gäller det ju att få tid och ork till att repa det också! 
Ska försöka öva lite på dansen imorgon kväll och någon mer kväll till veckan. Sen ska jag även åka tillbaak till skolan några dagar tidigare under lover för att kunna öva både monologen och dansen i en större lokal. det är trist, men det känns nödvändigt för att kunna göra något att vara nöjd med sen. Fördelen med att ha en bra DVD sen är ju att man kan skicka in den om man ska söka andra saker, jobb tex.

Men ikväll blir det häng med klassen! Vi ska laga mat och kolla på Skönheten och Odjuret, och efter det ska vi kolla på Melodifestivalen, och Jonas och jag ska klämma i oss årets första semla!!!

Tänk, sist det var deltävling i Melodifestivalen satt jag på en strand i Thailand. Och Sandra var i USA. Men det är vi inte nu :P Tiden går så fort, man kan nästan inte fatta det...

Nu blir det snart matlagning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback