Sista föreställningen!

Shit, det har ju nyss börjat och ikväll kommer det redan vara förbi! Känns väldigt konstigt att ha jobbat med en föreställning och en roll i 2 månader, och sen ska man bara spela föreställningen i två dagar... Fast det ska bli lite skönt också, att få in dom vanliga rutinerna och arbetstiderna igen.

Igår hde vi premiär, och det var jävligt nervigt måste jag säga!  Vi dansade fel, vi missade repliker och ljudet harvade sönder, men annars gick det hyfsat bra.

På kvällen gick det i det stora hela bättre. För mig personligen kunde det även ha gått jävligt mkt sämre än vad det gjorde! Mellan första och andra scenen som jag är med i var jag tvungen att byta mygga pga att den tydligen inte gick in i ljudsystemet eller nått... Jag hade typ 1 minut på mig vilket inte är så mkt när man krångla av sig den gamla mygga ur kläderna, i med den nya och tejpa fast den ordentligt. Men in till nästa scen kom jag iaf! Tyvärr satt inte myggan fast så bra utan stod rakt ut från kinden... Dessutom ramlade min näsa av. Mitt i en av mina repliker. Hade det varit en vanlig repetition hade jag ju börjat asgarva!!! Men nu var det som om jag inte hann å tänka så mkt på att den ramlade av, utan jag var tvungen att fortsätta direkt. Så jag räddade upp situationen ganska snyggt, och efteråt var alla jäkligt imponerade av min professionalism, HAHA :P
I andra akten limmade vi fast näsan ORDENTLIGT.

Och igår var Jullan här i min korridor, så vi fick kramas lite och snacka;) Så kul att träffa henne, det är fan nästan 1,5 månad sedan sist! Ikväll får vi träffa förra årets elever som också kommer och kollar på föreställningen. Det ska bli riktigt kul det med!

Nu måste jag hoppa in i duchen och göra mig lite snygg, ska inte till Kalmar om nån timme och möta upp min släkt ;)

Hade bäst alla! PUSS

Kommentarer
Postat av: emelie

oooh, jag vill se, jag vill se, jag vill se! hoppas verkligen att det gick super pa sista forestallningen! & hoppas annu mer att du har det pa film! puss raring!

2009-03-16 @ 04:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback