från ett lite sjaskigt hotellrum i Colchester

Nu har jag flyttat! Jag fattar det inte själv, men nån gång under veckan kommer det väl sjunka in antar jag :)
Gick upp 05.00 imorde tillsammans med pappa. På vägen mot Nyköping plockade vi upp kusin vitamin och sen var det en massa prat om jobb och resor och vänner och bla bla bla tills vi förvånansvärt snabbt var på flygplasten! Där tog vi en liten fika (som inte alls lugnade mina nerver) och sen var det dags att säga hej då, snyft :'(

Kände mig lite ensam när jag tog mig igenom alla kontrollerna, blev sjukt nervös när dom bad mig väga handbagaget, men som tur var vägde det perfekta 10 kg!
På planet läste jag en massa och blev kissnödig av kaffet. När jag kom fram fick jag ganska snabbt mina väskor och gitarren, sen satt jag mig för att vänta på Nadja.

Vilken lättnad när jag äntligen fick se henne!!! Det är så skönt att man har två andra att dela allt det här med, både det roliga och jobbiga.

Vi tog en buss till Colchester och sen taxi till hotellet. Vi bor vid floden som rinner genom staden, på ett litet gulligt hotell som faktiskt är helt okej, badrummet är fräscht och vi har tv, gratis internet och frukost som ingår :P
Det vi gjort idag är att shoppa täcken, kuddar, sängkläder och lite annat smått och gott :) Vi fick instruktioner av dom som äger hotellet hur vi skulle gå för att hitta affärer där vi kunde köpa allt detta, men lyckades såklart gå fel typ 3 ggr.... Tillslut hittar vi nått slags köpcentrum där det finns en massa grejer, inte superbilligt men ändå helt ok. Köpte täcke, kudde (allergivänlig!), sängkläder, liten handduk, block, pennor och häftmassa för ca 370kr.

Sen köpte vi mackor och risi-frutti (typ) och satte oss i parken vid ån och njöt av livet!:D
Imorgon blir det frukost och sen buss till campusområdet där vi får flytta in i våra rum mellan 11-16, det ska bli hur spännande som helst!

Hoppas alla har det bra därhemma, saknar er inte riktigt än men jag vet att jag kommer göra det alltför snart :)

Livin the dreeeaaam! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback