inflyttad på campuset!

Nu har jag flyttat in på campuset här i Colchester! Mitt rum är fint och fräscht, men känns tyvärr ganska mycket som en båthytt, och intrycket förbätttras ju inte direkt av den långa korridoren som rummet ligger i.
Vi är 6 rum som delar på ett kök, vilket är bra för då får man en hylla var i både kyl och frys. Käket är verkligen superfint, med två spisar och micros och brödrost och en massa skåp! Hoppas bara att maten får vara ifred där.

Mitt rum bestär av en liten del som man nästan kan kalla för hall, sen kommer man fram till sängen, och på höger sida har man badrummet. Sen om man svänger till höger så kommer man till det lilla rummet där jag sitter nu. Man kan stänga till det med ett draperi, och här inne har jag två väggar av fönster så det känns nästan som om man bor i ett litet penthouse, haha! Här har jag utsikt över floden och man får in en massa härligt ljus (på dagarna). Känns gött, och lyxigt!

Håller precis på att fixa det sista, typ bädda sängen och sånt. Har snackat litegrann med folk som också bor här i korridoren, dom verkar väldigt trevliga! Dom flesta var 20-21 också vilket känns skönt, jämfört med dom som bor på Nadjas våning som är 18 allihop! Lite tråkigt att Nadja inte fick ett rum i vår korridor, får se om det går att lösa senare...

Tydligen så har många andra fått ett schema över första veckan som vi inte har fått, och där står det att vi ska dansa redan på tisdag, och då både balett, jazz och step! så imorgon får vi alla bege oss till nån dansbutik och köpa stepskor! nervöst nervös... men något som var skönt var att vi inte ska sjunga inför alla andra utan bara ha en sololektion med läraren. men på tors och fredag skulle det tydligen vara impro i tester, hur fan det nu ska gå till! känns väldigt främmande och svårt. men man får väl bara göra sitt bästa, som vanligt. det brukar räcka långt.

Nu blir det snart sovdags så man är pigg imorgon bitti!

ciao


Kommentarer
Postat av: jossan

wohoo, lycka till bejben! ;D det här blir skitbra!

2009-09-21 @ 10:31:18
Postat av: elle

gött att du är framme malleballe!

lycka till nu, ta dom med storm :D

2009-09-21 @ 21:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback